וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הרפורמה בתכנון ובבנייה - סכנה לציבור"

אריאל נוי

7.6.2010 / 10:01

מספר ארגונים סביבתיים הפגינו מול משרד ראש הממשלה במחאה על הרפורמה המתוכננת בוועדה לתכנון ובנייה. החברה להגנת הטבע: "איום של ממש על בריאות הציבור ועל הסביבה"

נציגי ארגונים סביבתיים ערכו היום (שני) הפגנה מול לשכת ראש הממשלה בירושלים, בה מחו נגד הרפורמה המתוכננת בוועדה לתכנון ובנייה. בהפגנה הניפו המפגינים שלטים עליהם נכתב: "לא למדינת הולילנד. לא להפרדה בין רישוי לתכנון".

מטרת הרפורמה היא קיצור וייעול הליכים. במסגרת זו מוצעת הרחבה משמעותית של סמכויות הוועדות המקומיות לתכנון ובנייה, על חשבון הוועדות המחוזיות עד כדי ביטולן.

בהמשך היום תתקיים ישיבה מכרעת של וועדת השרים לענייני חקיקה בנושא חוק התכנון והבנייה. לדברי מתנגדי הרפורמה, הליך קידומה מעורר חששות, שכן המטרות וקווי היסוד של הרפורמה גובשו טרם שנעשה לימוד של הבעיות הקיימות במערכת.

מ"החברה להגנת הטבע" נמסר לוואלה! חדשות כי "אין חולק על הצורך בעריכת שינויים משמעותיים בחוק התכנון והבנייה, אולם בנוסח המוצע ישנן בעיות מהותיות, המאיימות לא רק שלא לפתור את הבעיות הקיימות, אלא ליצור רבות חדשות. זה יגרום לכאוס תכנוני והרס התכנון. איום של ממש על בריאות הציבור ועל הסביבה ההסדרים הקבועים בחוק מאיימים לבטל הישגים סביבתיים חשובים שנשמרו מאז קום המדינה".

עורך הדין עמית ברכה, מנכ"ל עמותת "אדם טבע ודין" אמר לוואלה! חדשות כי "אילו הרפורמה בתכנון ובבנייה במתכונתה הנוכחית הייתה עוברת לפני כשנתיים-שלוש, אז חוף פלמחים כבר היה סגור בפני הציבור ועל הרי ירושלים היו עולים הדחפורים של תוכנית ספדי. אין קשר בין אישור לרישוי מרפסת לבין הגנה על השטחים הפתוחים והגנה על החופים והשמורות. אין שום קשר בין רישוי המרפסת לבין פיתוח מושכל של הארץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully