וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכפר סבא מעודדים אמני גרפיטי: "למען הצעירים"

1.7.2011 / 20:48

מרכז הצעירים של העיר משמש היום מסגרת לפעילותו של מקס מרינקה, שיצירותיו היו נמחקות לפני כן על ידי העירייה. ביום א' תדון הממשלה בהצעה להכפיל את מרכזי הצעירים ברחבי הארץ

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: טל רזניק)

מקס מרינקה, אמן גרפיטי, החל את דרכו בציורים פיראטיים על קירות העיר בכפר סבא, אולם לאחרונה הוא פועל בשיתוף פעולה עם מרכז הצעירים של כפר סבא, במסגרת שיפור פניה הצעירות של העיר. המרכז הוקם לפני שנתיים ביוזמת העירייה ותורמים אחרים והוא נותן מענה והזדמנות לצעירים בגילאי 18-35 הנמצאים בצמתי קבלת החלטות בנוגע לעתידם, ופועל לקדם את חיי הפרט והקהילה בעיר. המרכז מספק מידע, הכוון, ייעוץ ובמה לצעירים במגוון תחומי החיים: השכלה גבוהה, תעסוקה, פיתוח אישי, התנדבות, מעורבות חברתית וקידום אמנים צעירים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
משפר את פניה הצעירות של העיר, איור גרפיטי של מרינקה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מרינקה משתף היום פעולה עם עיריית כפר סבא, עובד עם נוער ומעביר סדנאות, ובשבוע הבא הוא ישלים ציור גרפיטי על קיר באורך 200 מטרים, תוצר נלווה של עבודתו בקהילה. "בעבר הייתי 'מקשט' את קירות העיר למרות שיש אנשים שיגידו אחרת", סיפר. " זו הייתה מלחמה לא פשוטה, אתה עושה יצירת אמנות ומוחקים לך אותה. באיזשהו שלב הבנתי שבמלחמה הזאת יש כוחות גדולים ממני (העירייה – ב.ו) ואיתם צריך לשתף פעולה כדי להגיע לחשיפה מלאה. כי עבודה שנחשפת לרחוב, גם אם לא חוקית, והיא מחזיקה יום אחד בלבד, זה עושה לי רע רק לחשוב על זה".

ראש עיריית כפר סבא, יהודה בן-חמו, הסביר מה הניע את ההחלטה לפתוח את מרכז הצעירים ואמר כי רשות עירונית "לא יכולה להרשות לעצמה להיפרד מנער בגיל 18 ולהגיד לו 'שלום, ניפגש כשיהיו לך ילדים'". לדברי בן-חמו, יש ליצור רצף חינוכי משמעותי, וזה הצורך שהוביל להחלטה של עיריית כפר סבא להקים את המרכז. "יצרנו מעטפת טיפולית עד גיל 35 וזה הידק את הקשר שלנו עם הקהילה", סיפר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"בעבר הייתי 'מקשט' את קירות העיר, זו הייתה מלחמה לא פשוטה, אתה עושה יצירת אמנות ומוחקים לך אותה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

מרכז הצעירים בכפר סבא שימש אחד ממקורות ההשראה עבור סגנית השר לקידום סטודנטים ונשים, ח"כ גילה גמליאל (ליכוד), בהצעתה לממן בשנת 2011-2012 את הקמתם של 15 מרכזי צעירים חדשים ברחבי הארץ. הממשלה תדון בהצעתה ביום ראשון הקרוב. כיום פרוסים 15 מרכזי צעירים ברחבי הארץ והם מהווים בסיס לתכנית אסטרטגית מערכתית המבקשת לשים את נושא הצעירים בגילאים 18-35 על סדר היום הלאומי ולגבש מענה כולל, מוסדר ומקיף לצרכי הצעירים בישובים שבהם הם חיים.

"הרעיון של גילה גמליאל להכפיל את כמות מרכזי הצעירים זה פשוט לעשות טוב כפול שתיים למדינה" אמר בן-חמו בתגובה להצעת החוק, "ואני אומר לממשלת ישראל, תלכו עם ההצעה של גילה גמליאל - אל תכפילו, אלא תשלשו ותרבעו את כמות המרכזים. כי בסופו של יום, אם לא תעשו זאת - אתם תשלמו את זה בטיפול רווחתי והוצאות נלוות אחרות".

עוד באותו נושא:
מדוע עוצרת המשטרה בלוס אנג'לס אמני גרפיטי?
גרפיטי מחתרתי נגד תעשיות הבשר והפרווה הוא ונדליזם?
צפו באמנות של לוחמי הטליבן וצבא ארה"ב

לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully