וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדוע עוצרת המשטרה בלוס אנג'לס אמני רחוב?

שני גורקביץ'

26.4.2011 / 18:21

Space Invader הצרפתי, ו-revok האמריקאי נעצרו בעיר בימים האחרונים. ומי יצא להגנתם? בנקסי, שצייר גרפיטי מחאה משלו

תערוכה שנפתחה בשבוע שעבר במוזיאון לאמנות מודרנית בלוס אנג'לס מעוררת מחלוקת בעולם הגרפיטי ואמנות הרחוב, והיום (שלישי) נראה שהיא משכה גם את תשומת ליבו של אמן הרחוב הבריטי בנקסי. כ-25 אמנים הוזמנו מכל רחבי העולם להתקין יצירות חדשות עבור התערוכה "Art in the Streets", הבוחנת את ההיסטוריה של אמנות השנויה במחלוקת, כשהיא מציגה יצירות של כמאה אמנים, בהם כמה מהשמות הבולטים ברחובות כגון בנקסי, Saber, Space Invader, Smear, Cern One, Futura 2000, Sano, Risk, Push, Loomit, Swoon ועוד.

מדובר בתערוכה הגדולה ביותר בנושא שנערכה בארצות הברית, ובתערוכה הגדולה הראשונה של המנהל החדש של המוזיאון ג'פרי דייטץ', בעל מוניטין כתומך גדול של האמנים הוותיקים מניו יורק: Futura, Fab 5 Freddy, ז'אן מישל בסקיאט, וקית' הרינג.

המחלוקת הראשונה התעוררה כבר בהכנות לתערוכה במהלכן הורה דייטץ' למחוק מקיר המוזיאון ציור קיר שהזמין מאמן הרחוב Blu כיוון שהחליט שמיקומו לא הולם. ככל הנראה זו הסיבה לכך שהתצוגה של Space Invader בתערוכה נקראת "הפלישה הכחולה".

המשטרה: התערוכה מעודדת ונדליזם

הצרות האמיתיות החלו כשהמשטרה בלוס אנג'לס הודיעה שהתערוכה מעודדת ונדליזם, והחלה לעצור את האמנים שהוזמנו להשתתף בתערוכה אחד אחרי השני. לטענת השוטרים התערוכה הפכה את השכונה והאזור סביב המוזיאון למוקד משיכה לאמני רחוב, שמציירים על קירות מבנים בשכונה וכמובן על קירות המוזיאון.

עד עתה נעצרו שניים ממשתתפי התערוכה והמשטרה המקומית הודיעה כי היא מנסה לאתר לפחות עוד שלושה. הראשון שנעצר הוא Revok, האמן ג'ייסון ויליאמס מלוס אנג'לס שהיה בדרכו לעלות לטיסה לאירלנד. הוא נעצר בתואנה כי טרם שילם פיצויים לבעלי רכוש שעליו צייר, ונידון אתמול ל-180 ימי מעצר או תשלום של 320 אלף דולרים דמי ערבות. בעקבות המעצר כבר החלה להתארגן תערוכה בשם "No Buff Too Tuff" שתיפתח ביולי והכנסותיה יוקדשו לסיוע ל-Revok. באופן מוזר, גם בפעם הקודמת נעצר Revok בשדה התעופה, כשצייץ בטוויטר שהוא בדרכו לעזוב את אוסטרליה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הגרפיטי של בנקסי/מערכת וואלה!, צילום מסך

במהלך סוף השבוע עצרו שוטרי לוס אנג'לס שני אזרחים צרפתים, והחשד הוא כי אחד מהם הוא האמן "Space Invader", שמככב גם בסרט "Exit Through the Gift Shop" של בנקסי כבן דודו של Mr Brainwash. האמן, שיצירותיו מאריחים בהשראת משחק הוידאו "Space Invaders" ידועות בכל רחבי העולם ובמיוחד בעיר הולדתו פריז, חשוד ב"פלישה" גם לרחובות עיר המלאכים.. למרבה האירוניה, "Space Invader" הוא אחד האמנים הבולטים ביותר בתערוכה במוזיאון בלוס אנג'לס, שאפילו מוכר מזכרות על בסיס יצירותיו. בינתיים, הפולש הצרפתי שוחרר יחד עם עמיתו והחקירה נגדם נמשכת, אולם ישנם דיווחים כי השניים כבר עזבו את ארצות הברית וטסו בחזרה לצרפת.

כעת מתכוונת המשטרה המקומית לעצור גם את בארי מקגי, סטיב פאוורס וטוד ג'יימס המכונה Reas, שלושה אמנים נוספים המציגים בתערוכת הגרפיטי הגדולה שהעלו סרטונים לרשת, המציגים את יצירותיהם החדשות ברחבי עיר המלאכים.

האם בנקסי ישלם גם את דמי הערבות שלהם?

אתמול נכנס לתמונה בנקסי, כאשר על קיר במרכז לונדון הופיעה יצירה חדשה שלו. "If Graffiti Changed Anything – It Would Be Illegal", כתב האמן באדום דם, והשאיר את חותמת העכברוש המוכרת שלו. מדובר בהתייחסות לקמפיין אינטרנט גדול וידוע הטוען כי הצבעה בבחירות אינה משפיעה באמת – אחרת לא הייתה חוקית. אמן הרחוב הבריטי המצליח כבר עלה לכותרות לאחרונה כאשר שילם את דמי הערבות הגבוהים שהוטלו על שני חברי קולקטיב אמנות רוסי שנעצרו, וכעת נותר לראות האם גם הפעם יחליט בנקסי לסייע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully