וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנייה ליועמ"ש: "לחקור איש שמאל שהסית נגד הימין"

פנחס וולף

30.6.2011 / 9:32

מעצר הרב ליאור שנחשד בהסתה, הניע את ח"כ אקוניס לדרוש הדדיות. אקוניס מבקש מוינשטיין לחקור מרצה שקרא "לשבור את המפרקת לפעילי הימין". המרצה: "ההתבטאות שלי שגויה"

אחרי שהרב דב ליאור נעצר בחשד להסתה בעקבות תמיכתו בספר "תורת המלך", דורשים כעת בימין לחקור הסתה לכאורה גם בשמאל. סגן יו"ר הכנסת ח"כ אופיר אקוניס (ליכוד) פנה אתמול (רביעי) ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, בדרישה להורות על פתיחה בחקירה נגד פעיל השמאל ד"ר אייל ניר, בחשד להסתה לאלימות. ד"ר ניר, מרצה באוניברסיטת בן גוריון קרא לעולם בדף הפייסבוק שלו "לבוא לעזור לשבור לנבלות האלו (פעילי הימין. פ.ו) את המפרקת".

בעקבות כך פנה ח"כ אקוניס לוינשטיין וטען כי "כולנו מסכימים שבישראל 'אין אדם מעל החוק'. יחד עם זאת, נבצר מבינתי להבין מדוע יש בינינו כאלה הרואים עצמם מעל החוק ואף מקבלים גיבוי ממערכת אכיפת החוק. הם יכולים להסית ולרמוס את החוק ברגל גסה ואיש אינו פוצה פה. השתיקה הרועמת של מערכת אכיפת החוק, כאשר מרצה בכיר באוניברסיטה מסית לאלימות נגד פעילות לגיטימית של קבוצת צעירים, מדאיגה אותי מאוד".

בשיחה עם וואלה! חדשות אמר אקוניס כי "אם מערכת המשפט טוענת שכולם שווים בפני החוק, לא יכול להיות שעוצרים את הרב ליאור, ועוד בדרך בה הדבר נעשה, כאשר דבריו של ניר חלפו כקצף על פני המים. לא יכול להיות שיש עצימת עין על הסתה של השמאל באופן עקבי. גם אנשי השמאל צריכים להיות שווים בפני החוק".

ד"ר ניר מסר לוואלה! חדשות בתגובה כי "לפני כשבועיים צפיתי בסרטון וידאו בו נראה המון מוסת צועד בלב השכונות הפלסטיניות בירושלים, צועק 'מוות לערבים', 'מוות לשמאלנים', 'איטבח-אל-ערב', 'מוחמד מת', 'תקשיבו טוב יא ערבים, אנחנו סולחות לא רוצים, והפזמון תמיד יושר, שיישרף לכם הכפר', 'הוא לא נביא, בסה"כ עוד ערבי, יש לו שפם עם פרעושים' ותוקף באלימות פיזית פעילי שמאל שנכחו במקום. הגבתי מיד ובאופן אימפולסיבי - רשמתי בעמוד הפייסבוק הפרטי שלי שצריך 'לשבור את המפרקת' לפורעים".

עוד מסר ד"ר ניר בתגובתו: "טעיתי. זו הייתה התבטאות שגויה. אני מחויב לעיקרון האי-אלימות וסבור כי מאבקים יש לנהל בדרכי שלום נחושות. סערת הרגשות שאחזה בי לנוכח הסרטון המזעזע היא שהובילה להתבטאות החורגת מעקרונותיי. אני מתכוון להמשיך להיאבק בגזענות ובפאשיזם הגואה, תוך הקפדה שלא לספק עילות מיותרות לאלה הרוצים להחליש את המאבק. נראה כי כמה עובדות מהותיות נשכחו על-ידי רבים מן העוסקים בפרשייה זו: הצעדה נערכה בחסות כלכלית של עיריית ירושלים ובתמיכת הממשלה, רשויות אלה טרם התנערו מהפורעים, פורעים שתקפו פעילים ותושבים פלסטינים לא נעצרו על ידי הרשויות למרות שבידי המשטרה תיעוד של התקיפות".

עוד בנושא:

השר נאמן הותקף מילולית בחברון: "ביזית את התורה"
בימין סימנו את האחראי למעצר הרב ליאור: "ניצן - אויב התורה"
המרצה מחה בפייסבוק: "מעצר הרב ליאור - ביזיון"

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully