וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרצה מחה בפייסבוק: "מעצר הרב ליאור - ביזיון"

29.6.2011 / 18:31

ד"ר מיכאל קוצ'ין מאוניברסיטת תל אביב, החליף את תמונת הפרופיל שלו לזו של הרב שנחקר בחשד להסתה, וכתב: "כולנו דב ליאור". ההנהלה בתגובה: "לא מתערבים בתכתובות אישיות"

לאחר שנעצר, סערת הרב דב ליאור חודרת לאקדמיה: ד"ר מיכאל קוצ'ין, מרצה בחוג למדעי המדינה באוניברסיטת תל אביב, החליף את תמונתו בדף הפייסבוק שלו לתמונתו של ליאור וכתב: "כולנו הרב דב ליאור". בשיחה עם וואלה! חדשות, אמר קוצ'ין: "רודפים את הרב ליאור על ביטויים פוליטיים. זו פגיעה קשה בחופש הביטוי".

עוד על מעצר הרב ליאור:
דנינו על מעצר הרב ליאור: נמצה חקירה עם כל חשוד
חקירת הרב דב ליאור הסתיימה, הוא שוחרר לביתו
הרב ליאור: "לא רואה בדבריי עבירה, ולכן לא שיתפתי פעולה"
מאז מעצר הרב ליאור: מכירות "תורת המלך" עלו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
עמוד הפייסבוק של ד"ר קוצ'ין/מערכת וואלה, צילום מסך

קוצ'ין המשיך ותמה: "על מה זימנו את ליאור לחקירה במשטרה? אין אף מדינה בעולם שמזמנת לחקירה מלמדי תורה. לא בעולם הנאור ולא בעולם הפחות נאור. זה מעשה חריג מכל בחינה, ועל זה אני צריך לומר כחוקר פוליטי: זה לא תורם ולא מוסיף לחברה בישראל. הרי שאם אתה מבטא את עמדתך בפומבי, המשטרה יכולה לעצור אותך". קוצ'ין אכן סבור ששינוי תמונתו בדף הפייסבוק צריך לגרום לתלמידיו להרגיש שלא בנוח, מאחר ולדבריו המעשה משקף "רדיפה פוליטית בזויה בישראל".

ניר חזקיהו, סטודנט השנה השנייה במחלקה למדעי המדינה, טוען כי המעשה לגיטימי לחלוטין. עם זאת, הוא טען כי "לא יכול שבמדינה מתוקנת, שבה חוקרים גם את נשיא המדינה וגם את גם ראש הממשלה, לא יחקרו אישי ציבור כדוגמת הרב ליאור, שמהווה דוגמה לציבור שלם".

סטודנט אחר בחוג למדעי המדינה, אמר בהתייחס למעשה של ד"ר קוצ'ין, כי "עם כל הכבוד לחופש הביטוי ולחופש האקדמי של המרצה, מה שהוא כתב מנותק לחלוטין מכל הקשר הגיוני למציאות. ממש עצוב לי שמרצה מהחוג שלי בוחר להתבטא בצורה מופרכת כל כך".

מאוניברסיטת תל אביב נמסר בתגובה: "תכתובות פרטיות של אנשי הסגל אינן מעניינה של האוניברסיטה".

לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully