וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאבק האחיות: נטשו הפנימיות בשיבא ובאסף הרופא

אריאל נוי

29.6.2011 / 10:44

בעקבות ההוראה לנטוש מחלקה פנימית ברגע שהתקן עולה מעל המותר, פנו האחיות בשני בתי החולים לחדר האחות הראשית, לאחר שהעניקו טיפול ראשוני לחולים. "העניין פה הוא הצלת החולים"

האחיות ממשיכות במחאה שהתחילו בתחילת השבוע. לכל האחיות במחלקות הפנימיות בבתי החולים ניתנה הוראה מהסתדרות האחים והאחיות לעזוב את המחלקות ברגע שהתקן עולה מעל המותר. כתוצאה מכך, נטשו היום (רביעי) האחיות שלוש מחלקות פנימיות בבית החולים אסף הרופא בצריפין, וכן מחלקה פנימית נוספת בבית החולים שיבא בתל השומר.

"13 אחיות נטשו היום את המחלקה וישבו בחדר של האחות הראשית לאחר שהמחלקה הייתה עמוסה מעל 100% מהתקן", סיפר יו"ר ועד האחים והאחיות באסף הרופא, שאול סקיפ, בשיחה עם וואלה! חדשות. "את החולים נאלצנו להוציא למסדרונות, אפילו מול חדר האחות הראשית בעקבות העומס". לדבריו, האחיות עזבו את המחלקות רק לאחר טיפול ראשוני שניתן לכל החולים. "הן נתנו בבוקר טיפול תרופתי בסיסי לכל החולים שבמחלקה ואז יצאו ממנה. במקרה חירום הצוותים יחזרו מיד לפעילות מלאה, אבל עד שלא יירד התקן ל-38 חולים כפי שמתחייב ברישיון הן לא יחזרו".

ידיעות נוספות בנושא מחאת האחיות:
אתמול: תפוסה של 180%, עובדים וקורסים
האחיות מחריפות את המחאה: מאות מיטות יופחתו
המשבר במערכת הבריאות: האחיות מחריפות המאבק

סקיפ הוסיף כי המחאה תמשיך כל עוד דרישותיהן של האחיות לא ייענו. "לא מדובר פה בהעלאת משכורת או בתנאים סוציאליים, מדובר פה בהצלת החולים והצלת הרפואה הציבורית", אמר, "הגיע הזמן שניתן את הטיפול הראוי והמכובד לחולים שמגיעים לבתי החולים".

אתמול החלו האחיות בהחרפת צעדי מחאתן והן הפחיתו מאות מיטות נוספות מכל מחלקה אשר לא אוישו בה בפועל מלוא תקני האחיות בהתאם להסכם התקינה המחייב. יממה קודם לכן, הודיעה יו"ר הסתדרות האחיות, אילנה כהן, לכל ראשי ועדי האחיות בבתי החולים כי השבוע תחריף ההסתדרות את המחאה במחלקות הפנימיות בבתי החולים.

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully