וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האחיות מחריפות את המחאה: מאות מיטות יופחתו

אריאל נוי

28.6.2011 / 4:55

המיטות יופחתו ממחלקות בהן לא אוישו בפועל מלוא תקני האחיות בהתאם להסכמים. הסתדרות האחים והאחיות מבהירה כי במחלקה בה ההנהלה לא תאפשר את הפחתת המיטות, יעברו לעבודה במצב חירום

יו"ר הסתדרות האחים והאחיות, אילנה כהן, הודיעה אתמול (שני) לכל ראשי ועדי האחיות בבתי החולים כי החל ממחר תחריף ההסתדרות את צעדי המחאה במחלקות הפנימיות בבתי החולים. כחלק מהמחאה, צפויים ועדי האחיות להפחית מאות מיטות נוספות ממחלקות, אשר לא אוישו בהן בפועל מלוא תקני האחיות בהתאם להסכם התקינה המחייב. משמעות הדבר היא שמכאן ואילך יעבדו האחיות לפי תקן המיטות ברישיון בית החולים. גורמים בהסתדרות הבהירו כי במחלקה בה הנהלת בית החולים לא תאפשר להפחית את המיטות, יעברו האחיות לעבודה במצב חירום.

החרפת המאבק הינה המשך לצעדים בהם החלה ההסתדרות לפני כשבוע. כזכור, הורתה ההסתדרות לוועדי העובדים של האחיות להפחית שתי מיטות מכל מחלקה פנימית בכל בית חולים. זאת לאחר שמשרדי האוצר, הבריאות ומנהלי בתי החולים אינם מקיימים את ההסכם עם האחיות, מתחילת השנה, לפיו יוקצו 190 תקני אחיות למחלקות הפנימיות בבתי החולים, לצורך השגחה טובה יותר על החולים המונשמים, כפי שנדרש על פי נהלי משרד הבריאות בעצמו.

למרות צעדים אלו טרם אוישו התקנים ומשרדי האוצר והבריאות, וכן מנהלי בתי החולים, מגלגלים את האחריות האחד לפתחו של האחר. לכן, החליטה הסתדרות האחים והאחיות להחריף את המאבק ולהפחית מיטות נוספות. לדברי כהן, מערכת הבריאות גוזלת את תקני האחיות, במקום לנתב אותם לצרכים של החולים. "משרדי האוצר והבריאות ובתי החולים מתירים ועושים שימוש בוטה בתקנים, אשר יועדו לצורך איוש תקני האחיות במחלקות הפנימיות, ומסיטים אותם למימון פעילויות אחרות", אמרה.

"גזילת תקני האחיות הביאו את המחלקות למחסור מסוכן של עשרות אחיות ביחס לסטנדרט ולהסכמים, כך שהצוות הסיעודי אינו יכול לתת את הטיפול המתחייב", הוסיפה כהן.
כהן ביקרה את מערכת הבריאות והוסיפה כי "כמו שכל הגורמים המוסמכים יודעים למצוא פתרונות לתיירות המרפא ולקיצור התורים - היה עליהם, בראש ובראשונה, למצוא פתרון ולאייש מיידית את תקני האחיות במחלקות הפנימיות".

עוד על המשבר במערכת הבריאות:
המשבר במערכת הבריאות: האחיות מחריפות המאבק
סגן השר ליצמן: ”לא אוותר להסתדרות הרופאים בשום מחיר”
ביום ראשון: שיבושים בבתי החולים בחלקה הצפוני של הארץ

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully