וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום: שיבושים בבתי החולים בחלקה הצפוני של הארץ

אריאל נוי

26.6.2011 / 4:43

מרפאות החוץ, אשפוז יום והמכונים בבתי החולים מתל אביב צפונה יהיו סגורים היום לקבלת חולים מבחוץ. עיצומים גם בהמשך השבוע. ביום חמישי מערכת הבריאות תפעל כסדרה

בהיעדר התקדמות במשא ומתן עם האוצר, ימשיכו גם היום (ראשון) הרופאים במחאתם על תנאי העסקתם ושכרם. מרפאות החוץ, אשפוז יום והמכונים בבתי החולים בחלקה הצפוני של הארץ יהיו סגורים לקבלת חולים מבחוץ. יחד עם זאת, הרופאים העובדים במסגרות אלה יגיעו לעבודה על מנת להיות נוכחים בתוך בתי החולים בלבד ולהעניק ייעוץ בתוכו.

מחר יימשכו העיצומים ויושבתו מרפאות החוץ, אשפוז יום והמכונים בבתי החולים בחלקה הדרומי של הארץ. ביום שלישי יושבתו שוב מרפאות החוץ, אשפוז יום והמכונים בבתי החולים בחלקה הצפוני של הארץ וביום רביעי מרפאות החוץ, אשפוז יום והמכונים בבתי החולים בחלקה הדרומי של הארץ. ביום חמישי תחול הפוגה בעיצומים ומערכת הבריאות תפעל כסדרה.

בסוף השבוע דחה בית הדין לעבודה בתל אביב את בקשת האוצר על כל מרכיביה. בין היתר, נקבע בפסק הדין כי אין לקבל את הטענה לפיה דרישת התקינה הינה דרישה שלטונית המצויה מחוץ לגדרי המשא ומתן, שכן למספר התורנויות אשר מבצע כל רופא יש השלכה מכרעת על איכות עבודת הרופאים ועל איכות חייהם ולכן ברור כי הפחתת מספר התורנויות היא דרישה לגיטימית במו"מ.

עוד נקבע כי העיצומים אשר בהם נקטו הרופאים עד כה עומדים באמות מידה של סבירות ומידתיות, ומגשימים באופן ראוי את זכותם החוקתית של הרופאים לשבות, בין היתר נוכח הימשכותו של המו"מ על פני חודשים כה רבים והעובדה שהגיע למבוי סתום.

מההסתדרות הרפואית נמסר בתגובה, כי "בשלב זה לא ניתן להעריך את היקף העיצומים, ועד כמה ישמר האיזון בין זכות השביתה לבין עוצמת הפגיעה בבריאות הציבור". ואילו ממשרד האוצר נמסר, כי "המדינה פנתה לבית הדין במטרה לצמצם את הפגיעה בציבור. המו"מ עם ההסתדרות הרפואית ימשיך בשבוע הקרוב, ובמידה ותחריף הפגיעה בציבור החולים המדינה תבחן את צעדיה".

עוד על המשבר במערכת הבריאות:
המשבר במערכת הבריאות: האחיות מחריפות המאבק
77% מהציבור תומך במאבק הרופאים
מנכ”ל הכללית: ”משרד הבריאות מסכן יציבות הקופה”

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully