וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר במערכת הבריאות: האחיות מחריפות המאבק

אריאל נוי

13.6.2011 / 13:04

על רקע עיצומי הרופאים הממשיכים, החליטו האחיות להפחית את מיטות האשפוז, במחאה על אי עמידה בתנאי ההסכם שהשיגו במאבקן האחרון. "לא מדובר בעיצומים אלא בשמירה על חיי החולים"

לצד מאבקם הנמשך של הרופאים, הסתדרות האחיות הודיעה היום (שני) על נקיטת צעדים משלה לצורך השגת התקדמות ומענה ממשרדי האוצר והבריאות – הפחתת מיטות האשפוז במחלקות. "לא מדובר בעיצומים או בשביתה, אלא בצעדים שנועדו לאפשר תנאים מינימליים לשמירה על חיי החולים המונשמים", הבהירה יו"ר הסתדרות האחיות, אילנה כהן.

ההסתדרות הורתה לכל ועדי האחיות בכל בתי החולים בארץ להפחית שתי מיטות מכל מחלקה פנימית, החל מיום ראשון הקרוב. האחיות הסבירו כי החליטו לנקוט בצעד זה לאחר שמשרד הבריאות, משרד האוצר וכן מנהלי בתי החולים, אינם עומדים בתנאי ההסכם שנחתם עם האחיות בחודש ינואר האחרון, לפיו היו אמורים להתווסף תקנים לצורך השגחה מיטבית על החולים המונשמים.

"לא נותרה לנו ברירה אלא להורות על הפחתת המיטות. מי שמחליט להנשים את החולים צריך לדאוג להשגחה ולהקצות את התקנים כפי שהתחייב. חבל שאנחנו נאלצים לקחת אחריות במקום המערכת והממשלה, כדי לשמור על החולים האלה ועל שארית כבודם".

"לא נקלוט חולים מעבר לאחוזי התפוסה"

הסתדרות האחיות החלה במאבקה בחודש ינואר, במחאה על אחוזי התפוסה הגבוהים בבתי החולים. ההסתדרות טענה אז כי מספר החולים המאושפזים במחלקות הפנימיות, בייחוד בחודשי הסתו והחורף, עולה על יכולת הקליטה והטיפול, וכך חולים רבים נאלצים להישאר במסדרונות המחלקות ולא לקבל טיפול ראוי. כמו כן, האחיות דרשו להגדיל את התקנים במחלקות הפנימיות ולהתאימם לנהלים המקצועיים של משרד הבריאות עצמו.

יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן, בשיתוף עם כהן, הגיעו לבסוף להסכם מול משרדי האוצר והבריאות, לפיו אמורה הממשלה להוסיף 190 תקני אחיות למחלקות הפנימיות, באופן מיידי, לצורך הטיפול במונשמים. יחד עם זאת, תנאי ההסכם טרם מולאו, ועדיין לא התווספו תקנים למעט בודדים.

עוד יצוין כי באותו הסכם התחייבה הממשלה להגביל את התפוסה במחלקות הפנימיות ל- 120 אחוזי תפוסה עד סוף שנת 2011, ולהוריד את שיעור התפוסה המירבי ל- 115% עד סוף 2012, ולאחר מכן להפחית את אחוזי התפוסה פעם נוספת ל- 110% החל משנת 2013. בהסתדרות האחיות טוענים כי מערכת הבריאות אינה נערכת ליישום ההסכם לקראת הסתיו והחורף הבאים. "בעונות אלה תוגבל התפוסה על פי ההסכם, אולם מספר החולים עדיין יהיה גדול. במקום שמערכת הבריאות תתכונן ותפתח מחלקות בתי החולים סוגרים מחלקות. אנחנו מבהירים שאין בכוונתנו לקלוט חולים במחלקות הפנימיות מעבר לאחוזי התפוסה עליהם חתמנו בהסכם", הסבירה כהן.

בהסתדרות האחיות מבהירים כי במידה ולא ייקבלו מענה ממשרדי הבריאות והאוצר, בכוונתם להסלים את הצעדים כבר באמצע השבוע הבא ולהוציא מיטות נוספות מהמחלקות הפנימיות. הרופאים החלו בעיצומיהם בחודש אפריל, במחאה על תנאי העסקתם ומחסור בתקנים ובכוח אדם. עד כה, על אף פגישות ודיונים רבים, לא הושגה פשרה בינם לבין נציגי האוצר, ובתי החולים הציבוריים פועלים במתכונת שבת לסירוגין בכל רחבי הארץ.

עוד על המשבר במערכת הבריאות:
אין התקדמות במו”מ: הרופאים יחדשו העיצומים
בית הדין לאוצר: ”שביתת הרופאים לגיטימית"
הרופאים מפגינים בת”א: ”אין מי שיטפל באבא שלך"
מבקר המדינה: מצוקת האשפוז הגיעה לשיאים שלא נודעו קודם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully