וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרופאים מפגינים בת"א: "אין מי שיטפל באבא שלך"

אריאל נוי

22.5.2011 / 11:21

במקביל להשבתה בכל בתי החולים בארץ, משתתפים מאות רופאים בעצרת מחאה גדולה בחניון רידינג בתל אביב. המפגינים הדליקו במקום מדורות ברוח ל"ג בעומר

יח"צ - חד פעמי

(צילום: טל אנגלנדר ושי מכלוף, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

מחאה מדליקה: כ-500 רופאים הגיעו הבוקר (ראשון) למתחם חניון רידינג בתל אביב ומקיימים במקום עצרת מחאה גדולה תחת הקריאה "הרופאים לא מוכנים להמשיך ולכבות שריפות". הם הדליקו במקום מדורות, ברוח ל"ג בעומר. הרופאים הניפו שלטים בהם נכתב בין היתר: "אין מי שיטפל באבא שלך", "כשאין מספיק רופאים כולנו סובלים", "סיוע למקצועות במצוקה", "רפואה ב-5 דקות – רפואה לא שלמה" ו-"המתמחה של היום – רופא בכיר מתוסכל מחר". פעילות המחאה בתל אביב מתקיימת במקביל להחלטת ההסתדרות הרפואית להשבית היום את כל בתי החולים, למעט בית החולים זיו בצפת.

הפגנת הרופאים בחניון רידינג במחאה על תנאי העסקתם, מאי 2011. נמרוד סונדרס
הרופאים במתחם רידינג, היום/נמרוד סונדרס

מנהל היחידה לטיפול נמרץ כללי בבית החולים סורוקה בבאר שבע ומזכיר האיגוד לטיפול נמרץ, ד"ר מוטי קליין, אמר כי "אנחנו מבקשים את התנאים עבור מדינת ישראל ואזרחים ומנסים להסביר לציבור מה הזכויות שלו. בבית החולים סורוקה שמוגדר כבית חולים בפריפריה למרות שהוא משרת כשליש ממדינת ישראל, הבעיות אצלנו קיצוניות יותר מבחינת מספר הרופאים לנפש, המיטות לנפש ומשאבים טכנולוגיים".

ד"ר קליין הוסיף כי "לרופאים טובים נותר לעזוב את הפריפריה ובמקרה הרע לעזוב את הארץ וללכת לעבוד במדינות בעולם המערבי – עם כל אלו נצטרך להתמודד. לשביתה אין כוונה לפגוע בזכותם, או חלילה וחס בשלומם של החולים. מאז תחילתה לא היה מקרה אחד מדווח של תחלואה חריגה או מקרים של תמותה כתוצאה מהשביתה. לעומת זאת, התחלואה, התמותה והסבל של תושבי ישראל בכלל ובדרום בפרט כתוצאה ממצב הרפואה הציבורית הוא מתועד וידוע ואת זה אנחנו רוצים לשנות לפני שיהיה מאוחר מדי".

עיצומי הרופאים יימשכו לאורך כל השבוע הקרוב. ביום שני ייסגרו לקבלת קהל מרפאות החוץ, אשפוז היום והמכונים בבתי החולים בחלקה הדרומי של הארץ (מתל אביב דרומה). בתי החולים שייכללו בשביתה יהיו איכילוב בתל אביב, אסף הרופא בצריפין, וולפסון בחולון, ברזילי באשקלון, קפלן ברחובות, סורוקה בבאר שבע, יוספטל באילת, וכן ביקור חולים, הדסה עין כרם, הדסה הר הצופים ושערי צדק בירושלים. ביום שלישי, לעומת זאת, ייערכו עיצומים דומים – רק בחלקה הצפוני של ישראל, החל בבית החולים שיבא בתל השומר – וצפונה.

ביום רביעי תחול הפוגה בשביתה, וביום חמישי יתקיים כנס "עובדי קרינה", אליו יגיעו כל הרופאים אשר בעבודתם חשופים לקרינה וטרם הוכרו פורמלית, לרבות קרדיולוגים, אורולוגים, מרדימים, גסטרואנטרולוגים, אורטופדים, רופאי מחלות ריאה, רפואה גרעינית וכירורגיית כלי דם. מלבד תורן אחד שיישאר בכל בית חולים, יגיעו כל הרופאים המתמחים בתחומים אלה לכנס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully