וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרופאים יקיימו שביתה כללית: "שרה"מ יתערב"

אריאל נוי

22.5.2011 / 0:03

שבוע של מחאה נרחבת ייפתח בת"א, כשהרופאים יקיימו שביתה כללית ויערכו עצרת מחאה. במהלך השבוע יושבתו בתי החולים לסירוגין. סגן שר הבריאות: "על ראש הממשלה להתערב במשבר"

מחאת הרופאים נמשכת: שבוע רצוף עיצומים צפוי להיפתח בשביתה כללית של כל בתי החולים בארץ היום (ראשון), מלבד בית החולים זיו בצפת. ברוח ל"ג בעומר, יקיימו הרופאים עצרת מחאה גדולה במתחם חניון רידינג בתל אביב, תחת הקריאה "הרופאים לא מוכנים להמשיך ולכבות שריפות", כשבלב האירוע תיערך מדורה גדולה. על פי החלטת ההסתדרות הרפואית בישראל, בחלק מבתי החולים, על פי אישור מראש, תותר פעילות שלא בשעות עצרת המחאה.

עיצומי הרופאים יימשכו לאורך כל השבוע הקרוב. ביום שני ייסגרו מרפאות החוץ, אשפוז היום והמכונים בבתי החולים בחלקה הדרומי של הארץ (מתל אביב דרומה) לקבלת קהל. בתי החולים שייכללו בשביתה יהיו איכילוב בתל אביב, אסף הרופא בצריפין, וולפסון בחולון, ברזילי באשקלון, קפלן ברחובות, סורוקה בבאר-שבע, יוספטל באילת, וכן ביקור חולים, הדסה עין-כרם, הדסה הר-הצופים ושערי צדק בירושלים. ביום שלישי, לעומת זאת, ייערכו עיצומים דומים – רק בחלקה הצפוני של ישראל, החל בבית החולים שיבא בתל השומר – וצפונה.

ביום רביעי תחול הפוגה בשביתה, וביום חמישי יתקיים כנס "עובדי קרינה", אליו יגיעו כל הרופאים אשר בעבודתם חשופים לקרינה וטרם הוכרו פורמלית, לרבות קרדיולוגים, אורולוגים, מרדימים, גסטרואנטרולוגים, אורטופדים, רופאי מחלות ריאה, רפואה גרעינית וכירורגיית כלי דם. מלבד תורן אחד שיישאר בכל בית חולים, יגיעו כל הרופאים המתמחים בתחומים אלה לכנס.

ליצמן: "נתניהו צריך להתערב"

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, סיפר בסוף השבוע לוואלה! חדשות כי "ליבי עם הרופאים. צריך לעשות סדר בזה. אני בעדם, הם עובדים קשה. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מודע לכל הדברים הללו, ישבנו איתו. הוא צריך להתערב כשר הבריאות".

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' רוני גמזו, ציין כי "אני רוצה שהשביתה תיפסק היום. אנחנו כמשרד הבריאות צריכים את האיגוד המקצועי כמו ההסתדרות כדי שנפתור את הבעיות המהותיות. נשארנו עם בעיה של מקצועות במצוקה, פריפריה ומתמחים. כמו כן, משרד הבריאות מבהיר כי תוספת רוחבית לכל הרופאים לא תציל את הרפואה הציבורית. זה משאיר אותנו באופן יחסי במקום. אם מעלים לרופא בנהריה או לרופא בתל אביב את המשכורת בשיעור זהה, לא עשינו כלום".

המו"מ תקוע

נציגי הרופאים ומשרד האוצר נקלעו לקפאון ממושך במשא ומתן. יו"ר ההסתדרות הרפואית ליאוניד אידלמן, אמר לאחרונה כי משרד האוצר "ממשיך להתבצר בעמדתו", והוסיף כי הרופאים השובתים לא קיבלו כל איתות ממשרד האוצר לגבי "נכונותו להשקיע במערכת הבריאות הציבורית".

הרופאים דורשים תוספת תקינה במסגרת ההסכם הקיבוצי, שלטענתם, מהווה "מפתח לפתרון חלק משמעותי מבעיות מערכת הבריאות הציבורית", כגון עומס העבודה על הרופאים המתמחים ואיכות השירות הרפואי בפריפריה. לטענת ההסתדרות הרפואית, האוצר מסרב לדון עם נציגיה בנושאים אלה.

במשרד הבריאות אמרו מנגד כי "ההסתדרות הרפואית ממשיכה לפגוע ולנצל את ציבור החולים בישראל, לטובת אינטרסים המשרתים קבוצה מצומצמת של רופאים - ומתעלמת מהצעות הממשלה שנועדו לפתור את הבעיות האמיתיות במערכת הבריאות: המתמחים, הפריפריה והמקצועות במצוקה".

עדכון ראשון: 21:23

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully