וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "ישראל איימה לפגוע באסד אם יפתח במלחמה"

ניר יהב

29.6.2011 / 8:45

לפי הדיווח בעיתון בכוויית, המודיעין הישראלי הבחין כי צבא סוריה מתגבר כוחות סמוך לגבול. בתגובה לכך, ירושלים העבירה מסר לאסד דרך טורקיה על כך שבכוונתה לפגוע בו אישית

ישראל איימה על נשיא סוריה בשאר אסד לפגוע בו אישית אם יפתח במלחמה נגדה – כך דיווח אתמול (שלישי) העיתון הכווייתי "אל-ג'רידה". גורמים ישראלים בכירים מסרו לעיתון כי המסר הישראלי הועבר לאסד דרך טורקיה לאחר שהמודיעין הישראלי זיהה בעת האחרונה תנועות חשודות של צבא סוריה, שכללו אימונים בירי טילים בליסטיים.

על פי הגורמים, המודיעין הישראלי הבחין כי צבא סוריה מגייס כוחות ומתגבר בעת האחרונה את כוחותיו במספר אזורים, ביניהם אזור החוראן והגולן, הסמוכים לישראל. בנוסף לכך נטען כי צבא סוריה עורך פעולות הסוואה בגבול לבנון-סוריה כדי להסתיר הצבת טילים ארוכי-טווח בצפון סוריה.

על פי גורמים מדיניים בישראל, ישראל חוששת שאסד יפתח במלחמה כדי להסיט את האש נגדו. "המשטר הסורי עלול לפגוע ביעדים הישראלים אם מצבו ימשיך להידרדר ואם תתגבר האפשרות שהוא ייפול בסופו של דבר", העריכו. יחד עם זאת, הבהירו כי צה"ל נמצא בכוננות מלאה לאורך הגבול עם לבנון מחשש שחיזבאללה ינסה לחטוף חיילים או אזרחים ישראלים.

הדיווחים האחרונים מסוריה:

ההרג בסוריה נמשך: 2 משתתפי הלוויה נורו למוות
המהומות בסוריה: "צלפים יורים מהגגות, 15 נהרגו"
סוריה: למרות ניסיונות הפיוס, הרג המפגינים נמשך

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully