וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היכן כדאי לרחוץ? מדרג החופים המובילים

אריאל נוי

28.6.2011 / 4:02

מיזם משותף של המשרד להגנת הסביבה ומשרדי הבריאות והפנים קבע כי חופי הצוק, נורדאו ומציצים בת"א הם המובילים במדינה. בתחתית הרשימה: החוף הנפרד בחדרה וחוף סוקולב בנהריה

חופי הצוק, נורדאו ומציצים שבתל אביב וחוף אכדיה שבהרצליה הם החופים המובילים במדינת ישראל, כך עלה היום (רביעי) מנתונים שהוצגו בפרויקט "דגל כחול-ירוק". לעומתם, בתחתית המדרג נמצאים: החוף הנפרד בחדרה, חוף מכמורת דרום בעמק חפר, סוקולוב בנהריה, וכן חופי גורדון ובוגרשוב בתל אביב.

פרויקט "דגל כחול-ירוק" הנערך על ידי משרד הבריאות, המשרד להגנת הסביבה ומשרד הפנים, דירג את כל חופי הרחצה המוכרזים לאורך חופי הים התיכון ואילת. הקריטריונים לפיהם מדורגים החופים הינם איכות המים, ניקיון החוף, חניה, הנגשת נכים, מתקני חוף, חיבור לביוב ודעת קהל.

הרשויות משפרות את השירות

יוזמי הפרויקט מסבירים כי דירוג החופים הינו כלי משמעותי להגברת המודעות ושיתוף ציבור הנופשים. כמו כן, הדירוג מספק מידע אמין ועדכני לגבי רמת התחזוקה, הניקיון והבטיחות לכל החופים המוכרזים בישראל. במדרג הנוכחי אף נוספה קטגוריה בשם "נקודת חן" אשר אינה נושאת ציון, אך מדגישה מאמץ נוסף של הרשות מעבר לנדרש. בקטגוריה זו מוצגים מתקני ספורט, פינות מנגל וכד'.

מהמדרג הנוכחי עולה כי מרבית הרשויות המקומיות שיפרו את השירות הניתן לציבור בחופים המוכרזים. "יכול להיות שהייתה השפעה של תוצאות הבדיקה הראשונה שלנו, זה לא מוסיף כבוד לרשות אם היא מדורגת במקום האחרון", הסביר רני עמיר, מנהל חופים במשרד להגנת הסביבה, לוואלה! חדשות. ואכן, בחופים רבים שופצו והותקנו מבני השירותים והמלתחות, הוכשרו שבילי גישה לנכים, נפתחו מספר חופים שהיו סגורים בתחילת העונה, ורשויות אחדות אף התקינו ברזיות עם מים קרים בחופים שברשותן.

ידיעות נוספות בנושא:
עובדים על שיזוף הבסיס: ההמונים גדשו את החופים
עונת הרחצה נפתחה: ”החופים נקיים יותר”
בגדי הים כבר מוכנים? נפתחה עונת הרחצה

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully