וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב: האוצר ביקש צווי מניעה לשביתת הרופאים

אריאל נוי

28.6.2011 / 16:07

המדינה פנתה לבית הדין הארצי לעבודה בבקשה להפסיק את "הפגיעה המיותרת" של הרופאים בציבור. בהסתדרות הרפואית ביקשו מהאוצר בתגובה "להבין שהפתרון לסכסוך העבודה הוא בניהול מו"מ"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ')

המדינה פנתה היום (שלישי) לבית הדין הארצי לעבודה בירושלים, בבקשה לחייב את ההסתדרות הרפואית להפסיק באופן מיידי את העיצומים וההשבתות בהם היא נוקטת, ולמנוע בכך את הפגיעה המיותרת - כך נטען - של הרופאים בציבור החולים בישראל. כמו כן, ביקשה המדינה מבית הדין למנוע את הצעדים הארגוניים המתוכננים על ידי ההסתדרות הרפואית, החל מ-1 ביולי.

הפניה לבית הדין הארצי לעבודה נעשתה לאחר שבועות של דיונים אינטנסיביים בין הצדדים שהתקיימו בחסות בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב. באוצר אומרים כי הצעד ננקט בתום חודשים ארוכים בהם נעשו ניסיונות רבים מצד הממשלה להגיע להסכמות עם ההסתדרות הרפואית לפתרון "הבעיות האמיתיות" במערכת הבריאות, ובראשן הקלת עומס העבודה על המתמחים, תגבור הפריפריה והמקצועות במצוקה.

במסגרת הפניה ציינה המדינה מספר חלופות לסיום הסכסוך מול ההסתדרות הרפואית, הן באמצעות בוררות והן באמצעות משא ומתן. המדינה מערערת בפנייתה על קביעת בית הדין האזורי לעבודה השוללת בוררות בשלב זה של המשא ומתן כדרך לפתרון הסכסוך.

מההסתדרות הרפואית נמסר: "אנו מצפים מהאוצר להשקיע מאמץ בניהול מו"מ להשגת הסכם שיביא לסיום הסכסוך. על האוצר להבין שהפתרון לסכסוך העבודה הוא בניהול מו"מ ולא בבית הדין".

עוד על השביתות במערכת הבריאות:
מאבק האחיות: תפוסה של 180%, עובדים וקורסים
ליצמן: "לא אוותר להסתדרות הרופאים בשום מחיר"
עיצומי הרופאים מחריפים: חזרנו לנקודת ההתחלה במו"מ
לא יוצאו צווי מניעה, הרופאים יצמצמו העיצומים

גם האחיות בעיצומים: "איבדנו כל צלם אנוש"

גם במגזרים אחרים במערכת הבריאות מתמודדים עם שיבושים. האחיות בבתי החולים החלו היום בהחרפת צעדי מחאתן והפחיתו מאות מיטות נוספות מכל מחלקה שלא אוישו בה בפועל מלוא תקני האחיות בהתאם להסכם התקינה המחייב. אתמול הודיעה יו"ר הסתדרות האחיות, אילנה כהן, לכל ראשי ועדי האחיות בבתי החולים, כי השבוע תחריף ההסתדרות את המחאה במחלקות הפנימיות בבתי החולים.

חן פסטרנק, אח אחראי במחלקה פנימית ג', בבית חולים תל השומר שמשמש גם כיו"ר העמותה לקידום הסיעוד במערך הפנימי, סיפר לוואלה! חדשות על המתרחש במחלקות היום. "איבדנו כל צלם אנוש", אמר, "יש מחלקות שהחולים נמצאים בכל פינה: בפרוזדור, בחדר האוכל ומול חדרי שירותים. מביך וקשה מאד לראות את החולים במצב קשה וקשה עוד יותר לדעת שאנחנו לא יכולים לתת להם את הטיפול הראוי".

לדברי פסטרנק, המשמעות המעשית של צעדי המחאה האחרונים היא שבכל מחלקה פנימית נשארות שתי אחיות במקום ארבע שיפעלו במצבי חירום ובמקרים של טיפולים מצילים חיים. "העיצומים מתקיימים על רקע העובדה שכבר לפני חצי שנה אושרו 190 תקנים למחלקות הפנימיות בכל הארץ בהגדרה החוקית ובפועל לא נעשה כלום". הוא הוסיף כי הממוצע של התפוסה כעת עומד על 150%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully