וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיצומי הרופאים מחריפים: חזרנו לנקודת ההתחלה במו"מ

אריאל נוי

19.6.2011 / 4:58

היום לא יפעלו חדרי הניתוח ומחר תושבת כל מערכת הבריאות. גם האחיות הצטרפו למאבק והן יפחיתו 2 מיטות מכל מחלקה פנימית: "לא נותרה ברירה, מי שמחליט להנשים חולים צריך לדאוג להשגחה"

ההסתדרות הרפואית מחריפה מהבוקר (ראשון) את העיצומים בבתי החולים בעקבות "חזרת המדינה מההסכמות שהושגו השבוע בנושא הגבלת מספר התורנויות וחזרתנו לנקודת ההתחלה במשא ומתן". ביום ראשון יהיו עיצומים בחדרי הניתוח, ביום שני תושבת כל מערכת הבריאות בארץ - בתי החולים ומרפאות הקהילה של קופות החולים, ביום שלישי יהיו עיצומים בחדרי הניתוח, ובימים רביעי וחמישי יושבתו מרפאות החוץ, המכונים ומחלקות אשפוז יום, כולל מרפאות החוץ הפסיכיאטריות והגריאטריות. לאורך השבוע יתקיימו ניתוחים אונקולוגיים ודחופים.

"שביתת הרופאים היא אתית", אמר בסוף השבוע יו"ר ועדת האתיקה של הסתדרות הרופאים בישראל, פרופ' אבינועם רכס, בפני המועדון המסחרי והתעשייתי. לדבריו, החולים הם אלה הנפגעים משביתת הרופאים, ולמרות הבעייתיות בכך "השביתה היא מידתית". רכס הוסיף כי אם "קופות החולים היו מקצות עוד דקה אחת בזמן ביקור אצל רופא, היו צריכים להוסיף עוד כ-250 תקנים לרופאי משפחה".

גם האחיות הצטרפו למאבק ההסתדרות והחל מהיום ועדי האחיות בכל בתי החולים בארץ יפחיתו שתי מיטות מכל מחלקה פנימית. האחיות הסבירו כי החליטו לנקוט בצעד זה כיוון שמשרד הבריאות, משרד האוצר וכן מנהלי בתי החולים, אינם עומדים בתנאי ההסכם שנחתם עמן בחודש ינואר האחרון, לפיו היו אמורים להתווסף תקנים לצורך השגחה מיטבית על החולים המונשמים.

"לא נותרה לנו ברירה אלא להורות על הפחתת המיטות. מי שמחליט להנשים את החולים צריך לדאוג להשגחה ולהקצות את התקנים כפי שהתחייב. חבל שאנחנו נאלצים לקחת אחריות במקום המערכת והממשלה, כדי לשמור על החולים האלה ועל שארית כבודם", אמרה יו"ר ועד האחיות, אילנה כהן.

הפגנת הרופאים בחניון רידינג במחאה על תנאי העסקתם, מאי 2011. נמרוד סונדרס
הפגנת רופאים בחניון רדינג, מאי 2011/נמרוד סונדרס

משרד האוצר: "נושא האחיות - באחריות משרד הבריאות"

במשרד הבריאות אמרו בתגובה כי הקטנת העומס על המתמחים אפשרית. כיום, משך התורנות בישראל (24 שעות) הוא הארוך ביותר במדינות המפותחות להוציא ארצות הברית, דרישת המשרד - קיצור התורנות ב-4 שעות. לטענת המשרד הקטנת כמות התורנויות הממוצעת או המקסימלית אפשרית על ידי תוספת תקנים, עידוד המומחים הצעירים לתורנויות ותוספת כח אדם לא רפואי שיקטין את נטל העבודות הלא רפואיות המוטלות על המתמחים. עוד נמסר ממשרד הבריאות כי הוא לא רואה בהצעה הקיימת היום השואפת בשלב הראשון לצמצום מספר התורנויות בפריפריה ל-8 "כמתכון שיקל באופן ממשי על העומס על המתמחים ולכן הוא אינו מסתפק בכך".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

ממשרד האוצר נמסר בתגובה כי "הממשלה קיבלה החלטה על הוספת תקני רופאים אשר נועדו, בין היתר, להקל את עומס העבודה של המתמחים ולשפר את רמת הרפואה בפריפריה. בימים אלו דנים נציגי המעסיקים והסתדרות הרופאים בחלופות המרכזיות להקלה על המתמחים, ביניהן צמצום מספר התורנויות המבוצעות על ידי המתמחים, קיצור משך התורנות ותורנויות מומחים. אנו בטוחים כי ניתן יהיה להשלים את ההבנות בנושא ולהגיע להסכמה בין הצדדים בימים הקרובים". בהתייחס לעיצומי האחיות מסר משרד האוצר כי הוא "אישר את הקצאת 190 התקנים המיועדים לקליטת אחיות, על כן, נושא איוש המשרות נמצא באחריותו של משרד הבריאות".

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully