וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מעצר דב ליאור הוא ביזוי התורה, נשתק המדינה"

יהושע בריינר

27.6.2011 / 17:40

מקורביו של רבה של קריית ארבע זעמו על מעצרו, ומאות פעילי ימין פתחו בהפגנות בירושלים, שישה מהם נעצרו. ח"כ זבולון אורלב: "המשטרה נוהגת כמו במערב הפרוע"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: יותם בן-דוד)

"המעצר של הרב דב ליאור הוא ביזוי כבוד התורה. אנחנו לא נאפשר מצב כזה, ואם צריך, נשתק את המדינה" – כך אמרו היום (שני) מקורביו של רבה של קריית ארבע, שנעצר בצהריים בחשד שנתן את ברכתו לפרסום ספר המסית לגזענות. במקביל, הפגינו פעילי ימין בצהריים בכניסה לירושלים נגד המעצר ושישה מהם נעצרו בחשד להפרות סדר לאחר שניסו לחסום את הכביש. כמו כן, כ-400 פעילי ימין מפגינים בשעה זו גם מול בית המשפט העליון אולם במשטרה אומרים שהמצב תחת שליטה וכי לא נרשמו אירועים חריגים במקום. בימין אמרו כי המחאות יימשכו גם בימים הקרובים.

עוד על מעצר הרב דב ליאור:
רבנים לרה”מ: ”בטל צו המעצר לרב דב ליאור”
זעם בימין: צו המעצר נגד הרב ליאור - שערורייה
הרב ליאור: ”לעודד בדואים לשוב לערב הסעודית”

פעילי ימין חוסמים כבישים בכניסה לירושלים במחאה על מעצרו של הרב דב ליאור, יוני 2011. עומר מירון
"ביזוי כבוד התורה". מפגיני ימין בכניסה לירושלים/עומר מירון

עד כה נרשמו מספר התפרעויות, כשעשרות פעילים ניסו לחסום את הכניסה לירושלים מכיוון כביש מספר 1 ואת רחוב הרצל בעיר, וכן חסמו את צומת תפוח וצומת בה"ד 3 שבשומרון. כמו כן, עשרות פעילים חסמו את הכניסה אל תחנת המשטרה ב"גבעת האבות" שבחברון במחאה על מעצרו של ליאור. לדברי המתפרעים, המשנה לפרקליט המדינה, שי ניצן, הוא שגרם למהומות והוסיפו כי המעצר הוא ביזיון התורה.

מקורביו של הרב מסרו כי ליאור נחקר על הסכמתו לספר "תורת המלך" ונשאל שאלות הנוגעות לסוגיות שהועלו בו. המקורבים סיפרו כי הרב השיב לשאלות החוקרים ושיתף פעולה עם החקירה. לדברי פרקליטו, עורך הדין עדי קידר מטעם ארגון חננו, הוא שוחרר לביתו ללא תנאים מגבילים: "מדובר במעצר שערורייתי פרי התעקשות של פרקליטות המדינה שמעסיקים את מיטב החוקרים בשטויות במקום להילחם בפשיעה", אמר קידר.

מאות פעילי ימין בהפגנה מול בית המשפט העליון במחאה על מעצרו של דב ליאור, יוני 2011. עומר מירון
אנשי ימין מתעמתים עם כוחות המשטרה ליד בית המשפט העליון/עומר מירון

"מבזים גדול בישראל"

בימין ובציונות הדתית הגיבו בחריפות למעצר. ח"כ זבולון אורלב (הבית היהודי) אמר כי "המשטרה נהגה כמו במערב הפרוע, ולא הייתה נוהגת כך כלפי רבני ש"ס או יהדות התורה". אורלב הוסיף ואמר כי מעצר זה מעיד על הפקרות מערכת אכיפת החוק, וקרא לשחרורו המהיר של הרב ולהתנצלות מצד השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ'.

יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ יעקב כ"ץ, אמר כי "שמעתי בזעזוע נורא על מעצרו של הרב ליאור על ידי שוטרים בכביש המנהרות. אנו, חברי הכנסת של האיחוד הלאומי, נקרא לכל חברי הבית להצטרף ולהפגין עם שוחרי התורה ולומדיה". ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) קרא לפיטוריו של השר אהרונוביץ', בעקבות המעצר. "כלפי ערבים המשטרה מתנהגת בכפפות של משי, וכאן מבזים גדול בישראל", אמר בן ארי.

גם בשדולה למען ארץ ישראל בכנסת הביעו ביקורת על המעצר. ח"כ זאב אלקין (ליכוד) וח"כ אריה אלדד (האיחוד הלאומי), פרסמו היום הודעה משותפת בשם השדולה בראשה הם עומדים במשותף לפיה "השדולה מביעה זעזוע מהחלטת המשטרה להפעיל בלשים כדי לעצור רב בישראל, כאילו היה אחרון הפושעים, אך ורק בגלל עמדתו ההלכתית. השדולה קוראת לשחרר את הרב ולבטל את החקירה".

*בהכנת הידיעה השתתפו פנחס וולף ואיילה חננאל.

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully