וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבנים לרה"מ: "בטל צו המעצר לרב דב ליאור"

מוטי לוי

10.2.2011 / 20:23

בעקבות צו המעצר נגד הרב שהביע את הסכמתו עם ספר העוסק בהריגת גויים וסירב להיחקר, פנו 70 רבנים לנתניהו בבקשה לבטל את הצו. "אנשי שמאל אמרו דברים קשים יותר"

כ-70 רבנים חתמו בימים האחרונים על עצומה בה הם פונים אל ראש הממשלה בנימין נתניהו ואל שר המשפטים יעקב נאמן בבקשה לבטל את צו המעצר שהוצא נגד הרב דב ליאור, רבה של חברון ומבכירי הפוסקים ההלכתיים של הציונות הדתית. צו המעצר נגד ליאור הוצא בעקבות סירובו להתייצב לחקירה בחשד להסתה לגזענות ולאלימות. הזימון לחקירה הגיע לאחר שהרב ליאור הביע את הסכמתו עם הספר "תורת מלך", העוסק בהלכות הריגת גויים בשעת מלחמה.

על העצומה, שתתפרסם מחר בבוקר בעיתון "מקור ראשון", חותמים בין היתר רבנים בכירים ומוכרים בציונות הדתית, בהם חבר הכנסת לשעבר הרב חיים דרוקמן, המשמש כראש ישיבת אור עציון, הרב דוד סתיו, העומד בראשות ארגון רבני צהר, הרב אליקים לבנון, רב היישוב אלון מורה, הרב אליעזר מלמד, רב היישוב הר ברכה ועוד.

בעצומה כותבים הרבנים: "אנו, החתומים מטה: רבנים, ראשי ישבות הסדר, ראשי ישיבות גבוהות, ראשי ישיבות תיכוניות, ראשי מכינות, מורים, מנהלי בתי ספר ואחרים, מוחים בזה על צו המעצר שהוציאו משטרת ישראל והפרקליטות לרב דב ליאור שליט"א. אנו רואים בזאת ביזיון לתורה ולומדיה, ניסיון לבלום את חופש הביטוי של הרבנים באמצעים חמורים, בלתי מקובלים ואנטי דמוקרטים, אשר מעולם לא ננקטו כנגד אנשי רוח מהשמאל למרות ביטויים קיצוניים ביותר נגד המדינה ואזרחיה".

למרות הקריאה לבטל את צו המעצר נגד הרב ליאור, הרבנים מדגישים בעצומה כי אין בחתימתם נתינת הסכמה לספר "תורת מלך" אשר הוביל לצו המעצר נגד ליאור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully