וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם בימין: צו המעצר נגד הרב ליאור - שערורייה

מוטי לוי ופנחס וולף

8.2.2011 / 2:12

ההחלטה להוציא צו מעצר נגד רבה של חברון דב ליאור, עוררה את זעמם של גורמים בימין שקראו לבטלו לאלתר. מאידך, היו שסברו כי היה על הרב להתייצב לחקירה ובכך למנוע הסתבכות הפרשה

בימין הביעו אמש (שני) זעם על צו המעצר שהוצא נגד רבה של חברון, דב ליאור. רבים האשימו את הפרקליטות בהתנכלות לרבנים, וטענו כי מדובר בשערורייה וכי יש לבטלו לאלתר.

צו המעצר הוצא נגד הרב לאחר שזה סירב להתייצב בחצי השנה האחרונה לחקירה בחשד להסתה לגזענות ולאלימות, בעקבות הסכמה שנתן לספר 'תורת מלך' העוסק בדיני הריגת גוי בשעת מלחמה.

יו"ר מועצת יש"ע דני דיין, אמר בתגובה להוצאת צו המעצר כי "צו המעצר שהוצא נגד הרב דב ליאור הוא שערורייתי ומוטב שיבוטל לאלתר. עצם החקירה בשל הסכמה שכתב משוללת יסוד. צו המעצר הוא הוספת חטא על פשע על ידי פרקליטות המדינה ומשטרת ישראל".

רב היישוב שהם ויו"ר ארגון רבני צהר, הרב דוד סתיו, אמר כי הצו "לא דמוקרטי, לא מוסרי ולא חכם". סתיו הסביר, כי "מי שמוציא צו מעצר לרבנים על הבעת עמדותיהם ההלכתיות יצטרך לשאול את עצמו למה הוא לא מוציא צו מעצר לפרופסורים המסיתים השכם והערב נגד המתנחלים וראש הממשלה. האל"ף-בי"ת של חופש הביטוי הוא להכיר בזכותו של רב להביע את עמדותיו גם כשהן לא מוצאות חן באוזני המאזין".

"זה משיג תוצאה הפוכה"

סתיו הוסיף, כי "ברגע שמשטרה מחליטה להוציא צו מעצר נגד הרב ליאור בהכרח זה מחזק את הטענות נגד המשטרה ומחייב את כל הרבנים ליישר קו כביכול עם העמדה שמובעת בספר 'תורת המלך' וזה ודאי הפך הכוונה של רוב רבני ישראל ובוודאי לא כוונת רשויות החוק, אבל שלא בחכמה הם משיגים תוצאה הפוכה".

יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ יעקב כ"ץ התייחס אף הוא לנושא. "אני מביע שאט נפש וזעזוע מצו המאסר שנמסר לידי מר"ן פוסק וגאון הדור, הרב דב ליאור, ממנהיגיה הרוחניים הענקיים של הציונות הדתית", אמר כ"ץ. "עם ישראל מתבייש בשר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' ובצמרת המשטרה ששנאת התורה מעבירה אותם על דעתם. לא היה עולה על דעתם לאסור שום דיקן בפקולטה או כהן דת נוצרי או מוסלמי בשל כתיבת הסכמה לספר", הוסיף. לדבריו, "צו המעצר מזכיר משטרים אפלים ביותר בהיסטוריה של עם ישראל. בעת שיד רשעה תעז לכלוא את הרב ליאור, הסיעה כולה תתייצב אתו למאסר כשמאחוריה הציבור כולו".

ח"כ אריה אלדד (האיחוד הלאומי) תקף את הפרקליטות ואמר: "הצו מהווה עליית מדרגה במאבק של הפרקליטות נגד חופש הביטוי של הרבנים ופוסקי ההלכה. ביטויים גזעניים מתועבים נגד יהודים נחשבים חופש הביטוי, אך כשרבנים פוסקים הלכה או כותבים כתבי הסכמה לספרי הלכה זה נחשב לפעולה גזענית המצדיקה רדיפה". אלדד הוסיף כי "ביום שיוזמנו לחקירת משטרה פרופסורים המטיפים לפגיעה במדינת ישראל או סרבנות שירות בצה"ל או חברי כנסת התומכים בחמאס ובחיזבאללה, ניתן יהיה לבצע מדיניות כזו גם נגד רבנים. עד אז זו רדיפה פוליטית".

קולות אחרים נשמעו מתנועת "נאמני תורה ועבודה" של הציונות הדתית שטענה כי התעקשותו של ליאור שלא להיחקר הובילה להסלמת הפרשה: "ההתעקשות המיותרת בתחילת הפרשה שלא לשתף פעולה עם רשויות אכיפת החוק מובילה אותנו למקומות שאיש אינו רוצה להגיע אליהם. על רבני ישראל לכבד את חוקי המדינה כמו כל אזרח בישראל ולמחויבות זו גם משמעות הלכתית של 'דינא דמלכותא דינא', ולכן אי שיתוף פעולה עם רשויות החוק לא רק שיוצר רושם שיש אזרחים שהם מעליו, יש בו גם משום בעיה הלכתית".

*בהכנת הידיעה השתתף יהושע בריינר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully