וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס מאשר: "סירבנו להצעת המתווך בעסקת שליט"

ניר יהב

27.6.2011 / 9:14

בכיר בארגון הודה כי בניגוד לחמאס, נתניהו קיבל את הצעת המתווך הגרמני. "הוא אימץ את עמדות ישראל, לא ניעזר בו יותר". גורם מצרי: "ישראל היא האשמה בכך שהעסקה אינה יוצאת לפועל"

חמאס מאשר את דברי ראש הממשלה בנימין נתניהו, לפיהם ישראל הסכימה להצעת המתווך הגרמני בעניין עסקת שליט, בעוד חמאס סירב. סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, אמר הבוקר (שני) כי חמאס אכן סירב להצעה "הגרועה" שהציג המתווך הגרמני גרהארד קונראד. בשיחה עם העיתון "אל-חיאת" הרואה אור בלונדון, הסביר אבו מרזוק, כי חמאס דחה את ההצעה, משום שהמתווך "אימץ את עמדותיה הקיצוניות והבלתי-הוגנות של ממשלת ישראל".

"ההקצנה של ממשלת ישראל היא דבר שציפינו מממשלה ימנית קיצונית, אבל לא הסכמנו לקבל את העובדה שהמתווך הגרמני מאמץ את עמדותיה", הוא הוסיף. "לא ניעזר שוב במתווך הגרמני, משום שהוא לא מילא את תפקידו ונכשל במשימתו. אסור היה לו לאמץ את עמדותיו של נתניהו. ציפינו שהוא יציג עמדות מתונות ולא קיצוניות. במקום שיפעל לשכנע את הממשלה הישראלית להתגמש, הוא הציג תנאים משלו".

אבו מרזוק אמר כי בסופו של דבר נושא התיווך הועבר לידיה של מצרים. "בחמאס מעוניינים בהשלמת עסקת שליט ושחרור האסירים הפלסטינים, אבל שתהיה עסקה לאומית ומכובדת", אמר.

עוד בנושא:

חמאס: "נתניהו משקר, לא סרבנו לעסקת שליט"
משפחת שליט מבקשת: "שלחו SMS למען הצלת גלעד"
נעם שליט על מיזם ה"צינוק": "ממחיש תחושת השבי"
בכיר בחמאס: "לא מתנהל מו"מ לשחרור גלעד שליט"

מצרים: ישראל לא מתגמשת ולא רוצה עסקה

מקור מצרי בכיר הטיל על ממשלת ישראל את האחריות לכך שטרם גובשה עסקת שליט. בשיחה עם העיתון "אל-חיאת", המתפרסם הבוקר (שני), אמר: "אם הישראלים באמת רוצים לשחרר את שליט במסגרת עסקה עם חמאס, עליהם להתייחס בחיוב לנושא ולגלות גמישות מספקת שתאפשר פתיחת משא ומתן לגיבוש עסקה".

"ישראל עדיין מציגה עמדות קיצוניות שאינן עולות בקנה אחד עם רצון אמיתי לשחרר את שליט. הכדור נמצא במגרש הישראלי, ואנו כמתווכים נשקיע את כל מאמצינו כדי לגשר את הפערים בין הצדדים. יחד עם זאת, על ממשלת ישראל להציג עמדות רציניות בכל הנוגע לנקיטת צעדים של ממש לקראת השגת עסקה. השגת עסקה תלויה בעמדת ישראל".

הגורם הוסיף ואמר, כי בכירים מצרים שנפגשו באחרונה בקהיר עם שליחו של ראש הממשל נתניהו, עו"ד יצחק מולכו, אמרו לו שאם ישראל מעוניינת לשחרר את שליט, עליה להציג עמדות שיהיה ניתן להציגם במשא ומתן מול חמאס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully