וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרובוקציה של חמאס: עוגת יום הולדת לגלעד שליט

25.6.2011 / 17:01

ארגון הטרור ציין חמש שנים לחטיפת החייל: תא כלא ובו "חייל" מחופש לשליט, השוואה לגורלו של רון ארד, תחנונים בעברית בגיר על הקירות ורמקולים שמשמיעים געגועים להוריו

מאות הפגינו הבוקר (שבת) בכרם שלום בעד עסקת האסירים לשחרור גלעד שליט. חמאס, מצדו, ציין היום מצדה השני של גדר המערכת את יום השנה לחטיפתו, בדרך שונה מעט, ופרובוקטיבית בהרבה.

פלסטיני שהתחפש לחייל צה"ל הושב בתא כלא מדומה בעיר ג'בלייה שבצפון הרצועה. על קירות התא נתלתה כרזה המדמה את שליט בשיער מאפיר, כאיום לכך שהוא לא ישתחרר בעתיד קרוב. לצד ה"אסיר", הונחה עוגת יום הולדת ועליה חמישה נרות, אחד לכל שנה שבה שוהה גלעד בשבי.

פעיל ממחנה הפליטים ג'בליה מתחזה לגלעד שליט בשבי. רויטרס
"גורלי כגורל רון ארד", נכתב בגיר שחור על קירות הכלא המדומה/רויטרס

לצד תמונתו של שליט ה"קשיש", נתלתה תמונתו של הנווט השבוי רון ארד. סיסמאות שנכתבו בגיר שחור על הקירות השוו בפירוש את גורלם של שני השבויים, וכיתוב נוסף על הקירות, בעברית, זעק: "אולמרט שכח אותי, ברק הונה אותי. הממשלות התחלפו ואני עדיין אסיר. שחררו אותי בכל מחיר. אני מתגעגע לאמא. כולם שכחו אותי".

חמש שנים בשבי: סיקור מיוחד
יממה במאהל שליט: 24 שעות, דקה אחר דקה
מאות הפגינו בכרם שלום למען אסקת האסירים
חשבון נפש: אישי ציבור דנים במאבק להשבת שליט
ברמאללה מחכים לעסקה: "חלאס - שחררו את שליט"
איך מתייחסת התרבות הישראלית לגלעד שליט?
חמש שנים לחטיפה: רוצים לכתוב לגלעד מסר?

פעיל ממחנה הפליטים ג'בליה מתחזה לגלעד שליט בשבי. רויטרס
החמאס קרא לצלב האדום: האם שמעתם על 7,000 האסירים הכלואים בישראל?/רויטרס

ברקע המיצג, הונח רמקול שהשמיע את קולו של שליט, כפי שנשמע בקלטת הווידאו שצולמה ב-2009. שליט נשמע בה כשהוא קורא לראש הממשלה בנימין נתניהו, בטקסט שהוכתב לו על-ידי שוביו, ומתחנן לישראל "לעשות הכל" כדי להביא לשחרורו. בכרזה שנתלתה מעל התא המדומה, מתגרה חמאס בצלב האדום: "קראתם לשחרור שליט, אך האם שמעתם על 7,000 האסירים הכלואים בישראל?".

הקולות בחמאס הקוראים לביצוע עסקת האסירים התגברו היום, לרגל ציון יום השנה לחטיפתו של שליט. אמין חטיט, פרשן המזוהה עם חמאס בעזה, אמר הבוקר כי "האויב הציוני חלש מכדי להתגבר על היכולות של גדודי עז א-דין אל-קסאם, ואינו מסוגל לגלות היכן מוסתר שליט". חטיט, שהתראיין באתר האינטרנט של הגדודים, הזרוע הצבאית של חמאס, אמר כי אנשיהם יצרו מערכת אבטחה מתוחכמת, שקשה לחדור אליה. לדבריו, "הצלחתם נובעת מעליונות טכנולוגית ומשמירה על ביטחון מידע, למרות העובדה שלאויב הציוני יש מרגלים וסוכנים רבים ברצועת עזה ואמצעים טכנולוגיים מתקדמים". חטיט ציין כי "הישות הציונית לא הצליחה לשחרר את האסיר שלה, למרות הכוחות הצבאיים והתמיכה האמריקאית שהיא זוכה לה".

"למרות סוכני המודיעין של ישראל בעזה, צה"ל נכשל באיתור שליט"

גם דובר חמאס בעזה, אבו-מג'אהד, חיזק את דבריו של חטיט, ואמר כי "למרות הסוכנים שיש להם בעזה, צה"ל והמודיעין הישראלי נכשלו בניסיון להשיג מידע על גלעד שליט". בראיון לציון חמש שנים לחטיפה, הוסיף אבו-מג'אהד כי ראש הממשלה נתניהו "נושא באחריות לכישלון עסקת האסירים", והזהיר את ממשלת ישראל מפני ניסיונות לשחרר את ישראל במבצע צבאי. "הדרך היחידה להביא לשחרורו תהיה בעסקת אסירים", אמר. "הצעדים שנקטה ממשלת ישראל להרעת תנאי האסירים הפלסטינים, לא ישנו את המדיניות של חמאס בנושא האסירים", טען.

אגב, זו לא הפעם הראשונה שחמאס נוקט בלוחמה פסיכולוגית המשווה בין שליט לרון ארד. ב-2009, לרגל "יום האסיר הפלסטיני", צוירו איורי גרפיטי בעזה, אף הם במחנה הפליטים ג'בלייה, שדימו את שליט בעוד כ-30 שנים, למקרה שעסקת האסירים לא תצא לפועל. האמנים איירו את שליט כפי שנראה ביום חטיפתו, ולצדו את דמותו המבוגרת, כשפניו מקומטים ושיערו לבן. בסמוך, צוירו פניו של רון ארד, ושמותיהם של שני השבויים נכתבו בעברית ובערבית. כמה חודשים קודם לכן, נערך מיצג נוסף של חמאס, בו התחפשו פעילי הארגון לחייל החטוף, ו"קראו" להוריו, נועם ואביבה, לפעול לשחרורו: "אני מתגעגע", התחזו אליו וזעקו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully