וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: המשט לרצועת עזה ייצא לדרך ביום שלישי

בטורקיה דווח כי ההודעה החדשה על תאריך היציאה סותרת דיווחים מוטעים קודמים, שפורסמו משיקולי ביטחון. המארגנים: "מסיבות מובנות, עלינו להגן על המשט ככל שניתן"

ספינות המשט הבינלאומי לעזה יצאו לדרכן ביום שלישי. כך דיווח הבוקר (שבת) העיתון הטורקי הורייט. על פי הדיווח, המארגנים שינו את החלטתם הקודמת, לפיה אמור היה המשט לצאת לדרכו כבר היום. "מסיבות מובנות, עלינו להגן על המשט ככל שניתן", אמר דימיטריס פליוניס, אחד המארגנים, לעיתון. לדבריו, עשר ספינות ישתתפו בהפלגה, בהן שתי ספינות משא.

עוד על המשט לעזה:

קלינטון: המשט המתוכנן לעזה - פרובוקציה מיותרת
יהודים אמריקאים ישתתפו במשט: "דורשים צדק לעזה"
מפקד חיל הים: נעצור את משט השנאה לרצועת עזה

מסתמן כי לפחות ספינה אחת תצא לדרכה מאתונה, ושתי ספינות שוויצריות יצאו מנמל איטלקי. הארגון הטורקי IHH מסר כי הספינות צפויות להתכנס סמוך לקפריסין. עוד אמרו המארגנים, כי הם נחושים להגיע הפעם לרצועה. "זוהי מטרתנו", אמר אנואר חרבי, "אם לא נצליח הפעם, נצליח בפעם הבאה".

אתמול הביעה ארצות הברית את התנגדותה למשט. מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון מתחה ביקורת על מארגני המשט במסיבת עיתונאים שקיימה בוושינגטון: "אנחנו סבורים שלא יהיה זה מועיל לקיים משטים שמנסים להתגרות בישראל על ידי כניסה למים הטריטוריאליים שלה ויצירת מצב שבו הישראלים יידרשו להשתמש בזכותם להגנה עצמית".

קלינטון גם הדגישה, שרק השבוע התחייבה ממשלת ישראל לאפשר העברה של מוצרי תשתית לבנייה לרצועת עזה - דבר שמייתר, לדבריה, את המשט המתוכנן. "איננו מאמינים שהמשט הוא מאמץ הכרחי או מועיל כדי לנסות לסייע לתושבי עזה", הבהירה קלינטון. "זו פרובוקציה מיותרת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully