וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקונגרס הביך את אובמה: הצביע נגד הפעולה בלוב

באקט סימבולי דחה הערב בית הנבחרים האמריקאי הצעת החלטה לפעולה הצבאית בלוב, לאחר שהנשיא לא דרש את אישורו מראש. "אנחנו לא רוצים שהנשיא יפתח בעימותים בלי לדרוש אישור זרוע אחרת"

הקונגרס האמריקאי בקרב חזיתי מול הנשיא אובמה: בדיון שנערך הלילה (שבת) בבית הנבחרים, הנשלט על ידי יריביו הרפובליקניים של הנשיא, הצביעו 295 חברי קונגרס נגד הצעת החלטה המאשרת את היציעה לפעולה הצבאית בלוב. 123 חברי קונגרס תמכו בהצעה. מדובר באקט סימבולי במהותו ובהצבעה אוחרת לפעולה שכבר יצאה לדרכה, על אף שלפי הפרוטוקול מחויב הנשיא באישור בית הנבחרים מראש. עם זאת, חברי קונגרס המקורבים לאובמה אמרו כי למרות שאין לה תוקף ממשי, ההחלטה עשויה ליצוק אצל שליט לוב, מועמר קדאפי, את התחושה כי ייתכן והקואליציה סביב המבצע נגדו מתמוססת.

כך או כך, מדובר במבוכה עבור הנשיא. מדובר בפעם הראשונה מאז ההתערבות האמריקאית בסכסוך בבוסניה ב-1999 שהקונגרס בחר לדחות יציאה אמריקאית לפעולה צבאית. כמו כן, העובדה שכ-70 חברי קונגרס המשתייכים למפלגה הדמוקרטית בחרו ללכת נגד מנהיג מפלגתם – מצביעה על פילוג פנימי בקרב מחנה הנשיא, כשנה וחצי לפני הבחירות לנשיאות. אובמה, מצדו, אמר מספר פעמים בעבר כי אין הוא דרוש לאישור הקונגרס לצאת לפעולה בלוב, שכן לא מדובר במלחמה, אלא במבצע שהיקפו מצומצם.

יו"ר בית הנבחרים, ג'ון ביינר, אמר בתום הדיון כי "אני תומך בהדחת המשטר הלובי. אני תומך בסמכותו של הנשיא כמפקד העליון של הצבא, אבל כשהנשיא בוחר להתעמת עם כוחות הקונגרס – עליי, כיו"ר בית הנבחרים, להגן על סמכותו של המחוקק". חבר הקונגרס הרפובליקני טום רוני, החבר גם בוועדת השירותים המזויינים של הקונגרס, אמר לעיתון הבריטי "הגארדיאן" כי "הדבר האחרון שאנחנו רוצים כאמריקנים זה שהנשיא יוכל לפתוח בעימותים ברחבי העולם בלי לדון בכך עם זרוע אחרת של הממשל". לעומתם, אמר דובר הבית הלבן, ג'יי קרני, כי "הכתובת על הקיר עבור קדאפי. עכשיו זה ממש לא הזמן לוותר לו".

המבצע בלוב - כותרות אחרונות:
קדאפי לכוחות: ”הפגיזו העיר עד שהים יהיה אדום”
עריקים לובים: קדאפי פקד לחסל אנשים כמו חולדות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully