וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דלק נפלט לחופי אילת, אין סכנה לשמורת האלמוגים

אריאל נוי

24.6.2011 / 16:03

אנשי רשות שמורות הטבע והגנים פועלים בשעות האחרונות להשתלט על זיהום מזוט שהתגלה בחופי אילת, שמקורו, ככל הנראה, בדלק שנפלט מאנייה. המשרד להגנת הסביבה: "הזיהום ימוגר עד הערב"

כתמי שמן של דלק מסוג מזוט התגלו היום (שישי) ברצועת חוף אלמוג באילת, בין המרינה לגבול שמורת האלמוגים. היקף הזיהום מוערך בין טון אחד לשני טונות דלק וככל הנראה מקורו הוא באנייה שפלטה את הדלק. התחנה למניעת זיהום ים באילת של המשרד להגנת הסביבה הזעיקה לסיוע את אנשי רשות שמורות הטבע והגנים, מתנדבים מבית ספר שדה ומתנדבים נוספים אשר פועלים בכוחות משותפים לאגור את השמן ולשאוב אותו מהים באמצעים מכניים וכן באמצעות ספוגים מיוחדים.

בשלב זה הפעולות מתבצעות בהצלחה וההערכה היא כי עד הערב ימוגר הזיהום והמצב יחזור לקדמותו. מנהל אגף החופים במשרד להגנת הסביבה, רני עמיר, מסר לוואלה! חדשות כי "הזיהום בחוף אלמוג באילת בתהליכי סיום ולקראת הערב לא יהיו שם מזוט או שמנים. אנחנו בכל מקרה שמנו על המים בלון חוסם (בלון שחוסם את כל השמנים שצפים על המים מלהגיע לשמורת האלמוגים - א.נ.). אין שום סכנה לשמורת האלמוגים ולא הייתה. פעלנו בשיתוף פעולה מלא עם הרשויות וזה בעצם מה שהציל את הכל".

חוף גורדון נסגר לרחצה

זיהום נוסף התגלה גם בחוף גורדון בתל אביב. משרד הבריאות אסר את הרחצה במקום עד לבדיקה מחדש. כבר לפני חודש הזהיר משרד הבריאות את הציבור מרחצה בחוף מאחר שבבדיקה שערך המשרד במקום, נמצא זיהום במי הרחצה.

בחודש האחרון אותר זיהום גם בחופי דור מרכז, דור דרום, חוף הקשתות מצפון לקיסריה ובחוף מכמורת. משרד הבריאות אסר את הרחצה הציבורית בחופים אלו ולאחר שמיהם נמצאו בטוחים בבדיקות מעבדה, הותרה הרחצה.

עוד באותו נושא:
תלונה: מפעל נייר הזרים מי ביוב לנחל חדרה
אישום: חברות הדלק הסתירו ממצאי זיהום מים
הרשויות מתחמקות מאחריות - נחל לכיש מזדהם

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully