וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשויות מתחמקות מאחריות - נחל לכיש מזדהם

רמי שני

4.3.2010 / 14:32

בעקבות תקלה במתקן טיהור להזרמת שפכים בדרום, נמצאו מי קולחין בנחל ברקאי הנשפך לנחל לכיש. ראשי הרשויות באזור מתעמתים ביניהם והבעיה בעינה עומדת

ראשי הרשויות באזור קיבוץ חצור מעבירים את האחריות על תקלה בהזרמת שפכים ממתקן טיהור, זה לפתחו של זה. התקלה נחשפה על ידי רשות הטבע והגנים לאחר שנמצאו מי קולחין בנחל ברקאי, הנשפך לנחל לכיש, ועובר בשטח שבין המועצה האזורית באר טוביה לבין היישוב גן יבנה.

במקביל, הודעה בנושא הועברה גם לעיריית אשדוד ולמספר רב של גורמים האחראים על הגנת הסביבה ובריאות הציבור. בעקבות זאת, פנה אתמול (רביעי) ראש עיריית אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי, אל ראשי הרשויות ודחק בהם לטפל במהרה בתקלה: "אודה לכם באם תוכלו להודיעני עוד היום אם אכן הידיעות שקיבלנו מדויקות. בכל מקרה, בכוונתו לפעול בכל העוצמה על מנת למנוע כל פגיעה בנחל ובאם תהיה פגיעה, לתבוע את הגורמים לכך".

בבאר טוביה דחו את מכתבו של לסרי. דרור שור, ראש המועצה, העביר ללסרי מכתב תגובה חריף ביותר, בו הם דרש ממנו לחזור בו מהאשמותיו כלפיו ולפעול בעצמו לתיקון התקלה: "מפעלי התעשייה באשדוד, לא באזור שלנו, גורמים לתקלה", הבהיר שור.

דרור אהרון, ראש המועצה המקומית גן יבנה, הטיל אף הוא את האחריות על עיריית אשדוד: "אני דורש ממנו שיפעל במהירות לתיקון התקלה הזאת, שמקורה כנראה במפעלי התעשייה באשדוד". בגן יבנה טוענים שבמתקן הטיהור נערכות בדיקות יומיות, וכל תקלה היתה מתגלית. במכתב משותף ששלחו ללסרי האשימו אותו השניים כי "אם אינך מסוגל לטפל בגורמים האחראיים לזיהום – כנראה אינך מסוגל לעשות זאת ממניעים השמורים עימך, לרבות שמירה על קופת העירייה".

לסרי השיב בדברים חריפים משלו: "לא היה מקום לפגיעה האישית והבוטה כלפיי, ואין לי אלא להביע צער על כך, שכן אתם מוכרים לי דווקא כאנשים תרבותיים. לעצם העניין, אני מעביר לידיכם את הודעת רשות הטבע והגנים מאתמול שמציגה אתכם באור מאוד לא חיובי, שלא לומר קצת מביך. אנא טפלו בבעיה בדחיפות.

יחד עם זאת הביע לסרי תקווה כי היחסים ביניהם ישתקמו. ראשי הרשויות הביעו נכונות לנהל מפגש כדי לפתור את המשבר שפרץ, אך עד כה, טרם נקבע דיון שכזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully