וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יואל שליט קיבל תואר: "החיים נמשכים אבל זה קשה"

קובי מנדל

23.6.2011 / 19:00

אחיו של החייל החטוף גלעד שליט אמר עם סיום התואר בהנדסת מחשבים: "החטיפה אירעה כשהתחלתי את התואר ועכשיו אנחנו כבר אחרי חמש שנים. מקווה שאוכל להתגאות בסיום לימודיו של גלעד"

יח"צ - חד פעמי

(צילום: ערן גילווארג, עריכה: יותם בן-דוד)

יואל שליט, אחיו של החייל החטוף גלעד שליט, נאם היום (חמישי) בטקס סיום התואר הראשון להנדסת מחשבים בטכניון שבחיפה. "אנחנו ממשיכים לעשות את אותה הדרך שעשינו עד כה", אמר שליט. "כל פעם מנסים למצוא כיוונים חדשים: איך לקדם את השחרור של גלעד. בסופו של דבר אנחנו משפחה והאמצעים שלנו מוגבלים, וזה בידי ראש הממשלה. ציון חמש שנים לחטיפת גלעד הוא נקודה עצובה".

סיקור מיוחד: חמש שנים לחטיפת שליט

הצלב האדום לחמאס: תנו אות חיים מגלעד שליט
איתם במאהל: הכתבים שמלווים את משפחת שליט מספרים
תושבי רמאללה: "לנו אלפי אסירים, לכם רק שליט"

"החטיפה אירעה כשהתחלתי את התואר, ועכשיו אנחנו כבר אחרי חמש שנים. לצערי, זו עוד נקודת זמן שאנו מזכירים, ואנחנו מקווים שזו האחרונה. אני גאה בהישג שהשגתי בטכניון, אבל מצד שני אני מקווה שגלעד יוכל להחזיק תעודה של מוסד להשכלה גבוהה כמו אוניברסיטה או טכניון ולהיות גאה בסיום לימודיו". בתשובה לשאלת וואלה! חדשות אמר יואל כי "צריך גם להמשיך בחיים וגם להמשיך להילחם בשביל גלעד. החיים לא תמיד עוצרים לגמרי, זה קשה אבל אין מה לעשות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"רגשות מעורבים". משפחת שליט בטקס היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

"לגלות ערבות הדדית"

"אנחנו מקווים שאזרחים מרחבי הארץ יגלו ערבות הדדית ויצטרפו אלינו בכל נקודת זמן. אנחנו קוראים לאנשים להופיע בכל אירוע שבו משתתפים מקבלי החלטות ולהביע את המחאה למען גלעד, גם אם אנחנו לא נמצאים שם פיזית. כולנו משרתים בצבא. לכולנו יש אחים וכולנו רוצים לראות את גלעד בבית".

יואל שליט אף התייחס לבקשת הצלב האדום לקבל אות חיים מאחיו ואמר, כי "כל התקדמות היא מעודדת ואני שמח שהצלב האדום מראה עניין ומגלה מאמצים כלשהם. אני לא יודע אם זה יעזור, אבל אני מאוד מקווה שברמה הבינלאומית זה יעזור".

שליט הגיע לטקס מלווה בחברתו ובהוריו. אביו נעם התייחס אף הוא להודעת הצלב האדום, ואמר כי: "החלטנו אחרי כל השנים הללו לנקוט גישה יותר אקטיבית ואסרטיבית, ואני חושב שההודעה שיצאה היום אמנם לא מגנה את החמאס, אבל הארגון מגנה בחצי פה את החמאס ודורש ממנו לציית לחוק ההומניטרי הבינלאומי ולתת אות חיים מגלעד".

"הדרישה היא לאפשר קשר איתו, בין אם מדובר במשפחתו ובין אם זו גישה של הצלב האדום אליו. אין קשר בין דרישת הצלב האדום לפגישתי עם נשיא צרפת. אנחנו בדיאלוג שוטף עם הצלב האדום, שלצערי עד היום לא הצליח לבצע את תפקידו. בעניין הזה הוא נכשל, מכיוון שהחמאס מתעלם מהקריאות של הארגון כמו גם מהרבה קריאות אחרות שמגיעות מהעולם, בין אם מדובר בנשיא ארה"ב אובמה, נשיא צרפת סרקוזי, קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, או שורה נוספת של מנהיגים".

בקול ישראל דווח כי בחמאס דוחים את קריאת הצלב האדום להציג אות חיים משליט. חבר הפרלמנט מטעם חמאס סלאח אלברדוויל אמר כי הדרך היחידה להשגת מידע על שליט היא שחרור אסירים פלסטינים. עוד טען, כי מדובר בניסיון של ישראל לאתר את מקום המסתור שבו מוחזק החייל ואז לשחררו במבצע צבאי. גם דובר חמאס בעזה סמי אבו זוהרי הפציר בצלב האדום שלא "להיגרר למשחק הישראלי" שנועד להגיע לגלעד שליט. "הצגנו בעבר יוזמות רבות בסוגייה, אך בתמורה קיבלנו החמרה ביחס לאסירים הפלסטינים", טען.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully