וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הולנד: מנהיג הימין זוכה מהסתה נגד מוסלמים

23.6.2011 / 16:24

השופטים קבעו כי עמדותיו של חירט וילדרס, ראש "מפלגת החירות" שבין היתר נוהג להקביל בין האיסלם לנאציזם, אמנם "פוגעניות ומזעזעות" - אך ניתן לקבלן בדיון הציבורי בשם חופש הביטוי

הפוליטיקאי ההולנדי הימני חירט וילדרס, שזכה לפופולריות רבה בזכות עמדותיו הקיצוניות נגד מהגרים וביחוד מוסלמים, זוכה היום (חמישי) בבית משפט באמסטרדם מאשמת הסתה והפצת שנאה נגד מוסלמים. הפסיקה צפויה לחזק פוליטית את וילדרס ואת "מפלגת החירות" בהנהגתו (כיום השלישית בגודלה בפרלמנט, וחברה בקואליציה), אך גם להגביר את המתיחות בהולנד ובאירופה בכלל, בנושא המהגרים המוסלמים.

משפטו של וילדרס - הידוע בין היתר באהדתו הרבה לישראל - נתפס בעיני רבים כמבחן לחופש הביטוי בהולנד, מדינה בעלת מסורת ארוכת שנים של סובלנות, שבאחרונה התגלו בה לא מעט בקיעים - לנוכח התרבות המהגרים, האבטלה הגואה, התרבות מקרי פשיעה על רקע אתני וההסתגרות התרבותית של קהילות המיעוטים האתניים.

בהכרעת הדין הסכימו השופטים כי עמדות שונות שמציג וילדרס - שבין היתר נוהג להקביל בין האיסלם לנאציזם - הן "פוגעניות" ו"מזעזעות", אולם הן לא יכולות להיחשב כעבירה פלילית, שכן הן הוצגו במסגרת הפולמוס הציבורי בשאלת הרב-תרבותיות והאינטגרציה של המוסלמים בחברה ההולנדית.

"אני מאושר", אמר וילדרס לעיתונאים לאחר הזיכוי. "זה הרבה יותר מניצחון פרטי שלי - זהו ניצחון לחופש הביטוי. למרבה המזל, עדיין מותר לבקר את האיסלם ולא להיות מנודה מהדיון הציבורי".

הפסיקה צפויה להעניק רוח גבית למהלכי חקיקה שונים שווילדרס יוזם, לאחר שכבר קצר כמה הישגים בדמות צמצום מכסות ההגירה ואיסור על כיסויי ראש מוסלמיים. "המשמעות היא שדעותיו הוכרו כלגיטימיות בפוליטיקה ובדיון הציבורי", קבע היום פרופ' אנדרה קוול, חוקר מדע המדינה מאוניברסיטת אמסטרדם, בשיחה עם רויטרס. "הוא מאוד חזק פוליטית. זקוקים לו בשביל רוב פרלמנטרי, כך שבעצם, הוא מתפקד כסגן ראש ממשלה בפועל, אפילו שהוא בכלל לא מכהן כשר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully