וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהולנד מעמידים לדין פוליטיקאים גזענים

טלי גולדשטין

21.1.2009 / 18:42

מנהיג מפלגת הימין הקיצוני בהולנד חירט וילדרס יעמוד למשפט בגין הסרט שביים נגד האיסלם. וילדרס: "מתקפה על חופש הביטוי"

בית משפט הולנדי הורה היום (רביעי) לפרקליטות להעמיד לדין את הפוליטיקאי הימני קיצוני חירט וילדרס בגין השמעת הצהרות אנטי-מוסלמיות. בשנה שעברה, ביים מנהיג "מפלגת החירות" סרט שנוי במחלוקת התוקף את האיסלם והשווה את הקוראן ל"מיין קאמפף" של אדולף היטלר. "במערכת דמוקרטית, דברי שטנה נלקחים ברציניות והמטרה היא למתוח קו ברור", מסר בית המשפט באמסטרדם.

וילדרס אמר בתגובה כי הפסיקה היא "מתקפה על חופש הביטוי".לדבריו, "מעורבות בדיון ציבורי הפכה לפעילות מסוכנת. אם אתה אומר את דעתך, אתה מסתכן בתביעה", הוסיף. הוא הזהיר כי כל אזרחי הולנד המתנגדים לאיסלם יעמדו למשפט יחד עמו. "מי יגן על התרבות שלנו כשאני אושתק?", תהה.

לפי דיווח רשת BBC, שלושת השופטים לא קיבלו את טענת חופש הביטוי של וילדרס ופסקו כי הוא עבר את הגבול והפר את החופש הניתן לפוליטיקאים. "בית המשפט לערעורים באמסטרדם הורה לשפוט את חבר הפרלמנט חירט וילדרס בגין הסתה לשנאה ולאפליה, בהתבסס על אמירותיו נגד המוסלמים ואמונתם", נמסר בהצהרה. עוד נכתב כי, "בית המשפט שוקל תביעה פלילית גם בגין ההשוואה שביצע וילדרס בין האיסלם לנאציזם".

פסיקת בית המשפט הפכה פסיקה משנה שעברה שקבעה כי אמירותיו של וילדרס נאמרו מחוץ לפרלמנט ולפיכך, לא נעשתה שום עבירה פלילית.

"הקוראן - ספר פשיסטי"

במרץ 2008, העלה וילדרס לאינטרנט סרט העוסק בקוראן. הסרט, ששמו "פיטנה" ואורכו כ-15 דקות, פותח בתצלום הקריקטורה של הנביא מוחמד שצוירה על ידי קריקטוריסט דני ועוררה גל של מחאות בקרב מדינות ערב בשנת 2006. לאחר מכן מציג הסרט תמונות של אסון התאומים. כמו כן, נראים בסרט זירות שונות של פיגועי טרור איסלמי שהתרחשו ברחבי העולם, מנהיגים איסלמים מטיפים לאלימות ועוד.

בסוף הסרט נראות הכתוביות המסכמות: "הממשלות דורשות שנכבד את האיסלם, אבל לאיסלם אין שום כבוד אלינו" ו-"ב-1945 הנאצים הובסו. ב-1989 הקומוניזם הובס. כעת צריך להביס את האידיאולוגיה האיסלמית". "הסרט הוא ניסיון ישיר להצית אלימות של מוסלמים ומגביר את הפחד מפני האיסלם", אמר ארסלאן יפתיחאר שמממן מגזין איסלמי בארצות הברית. לדבריו, "כל אדם אחראי רואה שהסרט יורק בפניו של האיסלם ומעליב את הדת שאנו מאמינים בה".

ראש ממשלת הולנד יאן פיטר בלקננד אמר בזמנו כי הסרט "לא משרת שום מטרה למעט לפגוע ולהעליב". וילדרס משתייך למפלגה הקונסרבטיבית בהולנד והוא ידוע בביקורתו נגד האיסלם ובתמיכתו בפיקוח על ההגירה. ב-2007 הוא תאר את הקוראן כ"ספר פשיסטי" וקרא עליו חרם "באותה צורה שהטילו חרם על 'מיין קאמפף' ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully