וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בצלם": זינוק חד בקצב הריסת הבתים בשטחים

ניר יהב

22.6.2011 / 17:55

מנתונים שפרסם ארגון "בצלם" עולה כי מראשית 2011 נהרסו בשטחי יהודה ושומרון 103 בתי פלסטינים - יותר מלכל אורך 2010. המנהל האזרחי: "מדובר בנתונים שגויים ומטעים"

המנהל האזרחי הרס מתחילת שנת 2011 ועד היום יותר בתי פלסטינים מאשר בכל 2010 – כך עולה מנתונים שפרסם היום (רביעי) ארגון "בצלם". לפי הנתונים, המספר הכולל של מבני מגורים שהרס המנהל בשטח C (שטחים הנמצאים בשליטה אזרחית וביטחונית ישראלית – נ.י.) מתחילת השנה הוא 103, מרביתם אוהלים, צריפים ופחונים. במבנים שנהרסו התגוררו 706 בני אדם, בהם 341 קטינים. לדברי "בצלם", מדובר בזינוק חד בקצב הריסת הבתים בשטח C, לאחר שבשנה שעברה הרס המנהל 86 מבני מגורים בפרק זמן כמעט כפול, וב-2009 כולה נהרסו 28 בתים.

הריסת מלון שפרד בשייח ג'ארח, ינואר 2011. עומר מירון
רק בשבוע האחרון איבדו 238 בני אדם את ביתם, כך לפי "בצלם". הריסת מלון שפרד במזרח ירושלים בינואר השנה/עומר מירון

עוד טוען הארגון, כי בשבוע האחרון לבדו הרסו פקחי המנהל האזרחי, מלווים בחיילים ושוטרי מג"ב, 33 מבני מגורים פלסטינים בפסאיל, אל-חדידייה וירזה שבבקעת הירדן, ובח'ירבת ביר אל-עיד שבדרום הר חברון. כתוצאה מההריסות השבוע איבדו את בתיהם 238 בני אדם, בהם 129 קטינים. לטענת "בצלם", חלק מהאזורים שבהם הרס המנהל האזרחי בתים הוכרזו על ידי הצבא כ"שטחי אש": "משמעות ההכרזה היא שישראל אוסרת על התושבים הפלסטינים להמשיך ולגור במקום", נטען.

מהמנהל האזרחי נמסר בתגובה, כי "ראשית, נבקש לציין כי הנתונים המופיעים בהודעת 'בצלם' שגויים ומטעים. כמו כן, נבקש להעמיד את הדברים בהקשר הנכון ולציין כי אכיפה כנגד בנייה בלתי חוקית של תושבים ישראלים ופלסטינים מתבצעת מתוקף חובת הרשויות לשמירה על חוקי התכנון והבנייה. פעילות זו מתבצעת על פי סדרי עדיפויות כפי שהוצגו עשרות פעמים בפני בג"ץ, כשבין השאר ניתנת קדימות לטיפול במבנים הנמצאים בשטחי אש, אשר השהייה בהם מסכנת את חיי התושבים".

במנהל האזרחי ציינו עוד כי לאחרונה גובשו קריטריונים חדשים שנועדו להקל על אישור תכנית מתאר, ובד בבד נמצא המנהל בשלבים מתקדמים של מכרז לביצוע תכנון בכפרים פלסטינים ובמימונו.

עוד באותו נושא:
פלסטינים: ”חיילים זרעו הרס בבתים בכפר עזון”
בג”ץ דן בעתירת ”רגבים” להריסת מסגדים בשטחים
"בצלם": ישראל מנצלת משאבי בקעת הירדן בניגוד לחוק
”בצלם” לצה”ל: הפסיקו השימוש בכלבים נגד שב”חים

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully