וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ דן בעתירת "רגבים" להריסת מסגדים בשטחים

גלעד גרוסמן

20.6.2011 / 19:15

במהלך העתירה, מתח השופט מלצר ביקורת גם על המדינה, על כך שלא הגדירה מדיניות ברורה באשר להריסת מבנים, וגם על הכפרים ביהודה ושומרון - שלא אכפו צו זמני להפסקת העבודה בעניין

בג"ץ דן היום (שני) בעתירה שהגישה תנועת "רגבים" להוצאת צווי הריסה לשני מסגדים ביהודה ושומרון, האחד ליד יצהר והשני ליד בית אל. בעתירה נטען כי שני המבנים מהווים סכנה לאוכלוסייה היהודית במקום. לשני המבנים הוצא צו הפסקת עבודות, אלא שבאחד מהם נמשכו העבודות. במהלך הדיון אמר נציג מועצת כפר בורין, עו"ד תאופיק ג'בארין, כי העבודות שבוצעו במסגד היו עבודות תיקונים, וכי גם הן הופסקו.

עוד בנושא:
המדינה הוציאה צווי הריסה לשלושה מבנים במגרון
המדינה: הורסים יותר בתי מתנחלים מבתי פלסטינים
בג”ץ קבע: ייאטם בית הכנסת במאחז הבלתי חוקי

עוד ציין ג'בארין, כי המסגד משמש לתפילה מזה למעלה משנה. נציגת הפרקליטות, עו"ד הילה גורני, הוסיפה כי שני המסגדים לא נמצאים במקום גבוה בסדרי העדיפויות מבחינת הריסת מבנים, וכי אין מקום להוציא צו להריסת שני המסגדים. עו"ד עמית פישר, שייצג את "רגבים" בדיון, אמר כי מדובר באפליה, וציין שביישוב אלמתן הוצא צו לאיטום בית כנסת שנבנה בו, ואילו במקרה זה נמנעת המדינה מהוצאת צווי הריסה או איטום. טרם התקבלה החלטה בעניין, ובתנועת "רגבים" מעריכים כי ההחלטה תתקבל בימים הקרובים.

השופטים הביעו ביקורת על התנהלות המתפללים הפלסטינים והמדינה בפרשה. "לפי מה שאנו מבינים, אם מגישים בקשה להיתר ואין תשובה, אז לכל הפחות לא משתמשים במבנה. באזור שלכם כנראה יש כללים אחרים, לשני הצדדים", אמר השופט מלצר לג'בארין. "אי אפשר לבחון מציאות אחת על מציאות אחרת. היית צריך להגיד 'הגשנו בקשה להיתר והיא נדונה עכשיו', ולא צריכים להשתמש בזה". במהלך הדיון פנה השופט חנן מלצר גם לפרקליטות, ואמר: "אולי תתחילו לעשות כללים שמקובלים כאן בתוך הקו הירוק, ואני אומר שתעשו כללים לשני הצדדים". מלצר המשיך ואמר כי "רצים כל הזמן אחרים המציאות. מה יותר פשוט מלקבוע כלל לפיו אם מישהו יקים משהו ולא יבקש היתר, הוא לא יוכל להשתמש במבנים?".

"בדיון שהתקיים היום הביעו שופטי בית המשפט העליון חוסר שביעות רצון ממה שנראה כניסיון לרתום את שלטון החוק כנגד האוכלוסייה היהודית בלבד", אמר עו"ד פישר לאחר הדיון. "השופט מלצר הבהיר שיש לקבוע כללים ברורים ואחידים, 'חוצי אוכלוסיות', וכבוד השופט עמית אמר בבדיחות כי העותרת יצרה מאזן אימה וכי יש להפיץ את הבשורה בין כפרי הסביבה. 'רגבים' מציינת בסיפוק רב את העובדה שבית המשפט העליון עמד על האפליה הקשה בה נוקטת המדינה בכל הקשור לאכיפת דיני התכנון והבנייה ביהודה ושומרון, ומקווה כי הדברים יבואו לידי ביטוי גם בהחלטה, הצפויה להינתן בימים הקרובים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully