וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגע בלוני הגז שמאיים על התחנה המרכזית בנתניה

20.6.2011 / 13:30

האסון הבא? בלוני גז חשופים, שעברו סדרת תיקונים מאולתרים, מסכנים בניין המאכלס בתי עסק רבים במתחם התחנה המרכזית בנתניה. הרשויות לא ממהרות לטפל במפגע ובעלי העסק חוששים לחייהם

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק , עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

גם לאחר פיצוץ הגז שגבה את חייהם של ארבעה, נראה שהאסון הבא בנתניה הוא רק עניין של זמן. מאות בלוני גז חשופים, שחלקם הותקנו על פי החשד באופן פיראטי ואינם מתוחזקים כראוי, עלולים לסכן את חיי תושבי בניין שתוחם את אזור התחנה המרכזית בעיר מכיוון מערב. בעלי עסקים בבניין סיפרו כי התריעו פעמים רבות על הסכנה בפני נציגי העירייה, אך המפגע לא טופל כראוי.

הבניין ברחוב אלון צבי 11 בנתניה בן יותר מ-40 שנים. בחזיתו פועלים בתי עסק רבים אך בחצר הפנימית שלו מתגלים סימנים של הזנחה, ואולי אף מחדלי בטיחות. מאות בלוני גז פזורים בחצר הבניין חשופים לעיני כל. שמותיהן של חברות הגז הגדולות בולט לעין, אך נראה, כאמור, כי מרבית הבלונים הוצבו במתחם באופן פיראטי. הרשתות שנועדו להגן עליהם נפרצו וצינורות המתכת שמובילים את הגז נחתכו ונגנבו.

עוד על פיצוץ הגז בנתניה
4 הרוגים ועשרות פצועים בפיצוץ בלון גז בנתניה
מומחים: ”הפיצוץ בנתניה - תוצאה של חבלה מכוונת"
בכיר בצה”ל: ”הפיצוץ בנתניה - כמו נפילת רקטה"

מי יתקן?

ניתן להבחין במה שנראה כסדרה של תיקונים מאולתרים שביצעו גורמים פרטיים במטרה להבטיח את זרימת הגז: ריתוך חלקי של הצינורות, חיבור שקיות ניילון בקצה הצינור במטרה לבלום את בריחת הגז, וכן קשירה של הצינורות על ידי אזיקונים כדי שלא יפריעו לתנועת הדלתות בחנויות השונות. בנוסף, אל הבניין הסתננו דיירים בלתי חוקיים אף שאינו מוגדר כמבנה למגורים, והציבו בתוך בתיהם בלוני גז פרטיים ללא פיקוח.

יוסף רחמים, אחד מבעלי העסקים החדשים בבניין, פנה לעירייה במטרה להתריע בטרם יקרה אסון. לדבריו, פנייתו מעולם לא טופלה כראוי. נציגי המוקד העירוני הפנו אותו לכל גורם אפשרי: המשטרה, משרד התשתיות ומכבי האש, אך לפני מספר ימים הודו בשיחת טלפון מוקלטת כי העירייה היא שאחראית לנושא.

לאחר פיצוץ הגז בעיר בסוף השבוע הצהיר ממלא מקום ראש העיר, אלי דלל, כי יפתח במלחמת חורמה בעברייני הגז. דלל אף הבטיח לרחמים לטפל באופן אישי בפנייתו. הבוקר, בעקבות פניית וואלה! חדשות, נשלחו פקחי העירייה למתחם, אך הבלונים בחצר עדיין לא הוטמנו, ואיש לא טיפל בתיקונים המאולתרים.

מעיריית נתניה נמסר בתגובה כי "האחריות לתקינותם של בלוני הגז הינה בידי חברות הגז בכפוף לפיקוח משרד התשתיות. מחובתם של האזרחים בכל עניין הקשור לבלוני הגז לפנות באופן מידי לחברות הגז. לאחר קבלת הפנייה, נשלח פיקוח למקום. כמו כן, נשלח הבוקר פיקוח נוסף שהזמין את כיבוי האש למקום, כאשר כיבוי האש טענו שאין דליפה. יחד עם זאת, האזרח נדרש לפנות לחברת הגז שהיא האחראית לנושא".

ממשרד התשתיות נמסר: "לא התקבלה תלונה במשרדנו בנוגע לכתובת שבנדון. הפנייה שהתקבלה מהכתב הועברה לטיפול אגף פיקוח ובטיחות אשר יבצע ביקורת במקום".

מחברות הגז טרם נמסרה תגובה.

לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully