וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: "בקרוב מאוד צפוי מהלך מצרי בעסקת שליט"

ניר יהב

20.6.2011 / 10:50

סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, אמר כי מצרים "שבה למלא תפקיד מרכזי כמתווכת" בעסקה לשחרור החייל החטוף גלעד שליט. "שואפים להשלמת העסקה ולשחרור מאות אסירים"

סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, אמר היום (שני) כי ארגונו ממתין למהלך מצרי חדש שצפוי "בקרוב מאד", במסגרת המגעים על העסקה לשחרור החייל החטוף גלעד שליט. "כישלון המתווך הגרמני העניק הזדמנות נוספת למצרים למלא תפקיד מרכזי כמתווכת בעסקה", אמר אבו מרזוק לאתר החדשות הפלסטיני "קודס נט".

"מצרים שבה לתפקידה האמיתי, אותו החלה לבצע כשנשבה שליט", הוסיף אבו מרזוק, אחד הגורמים המרכזיים המעורבים בניהול המגעים לשחרור שליט. "אנו שואפים להשלמת העסקה ולשחרור מאות אסירים פלסטינים. הדרישות שלנו לגיטימיות, ואם הן לא יתמלאו, לא תבוצע עסקה".

עוד על המגעים בעסקת שליט

מצרים מתווכת בעסקת שליט: "בקרוב יחודש המו"מ"
מרקל וסרקוזי קראו לשחרורו המיידי של גלעד שליט
סגן השר קרא: הפרלמנט האירופי ידון בשחרור שליט

אתמול הכחיש חמאס את הדיווחים בישראל לפיהם קיבל הצעה חדשה הנוגעת לעסקה לשחרור החייל החטוף גלעד שליט. "חמאס לא קיבל שום הצעה רשמית חדשה בנושא העסקה", הבהיר בכיר הארגון סלאח ברדוויל, שהוסיף כי ארגונו יסכים לבצע את העסקה רק לאחר שישראל תיענה לכל התנאים של חמאס.

"נפעל לגבש הסכמה"

לאחרונה אישר גורם מצרי בראיון לעיתון "אל-חיאת" כי ארצו לקחה על עצמה את תפקיד המתווכת במגעים לגיבוש העסקה. "קיבלנו לידינו למעשה את ניהול המגעים בין ישראל לחמאס כבר לפני מספר ימים, ונפעל לפי מה שנראה לנכון להשגת תנאים טובים יותר במסגרת השינויים שיש לבצעם".

לדברי הגורם, התיווך המצרי יתבסס על מה שהושג עד כה במשא ומתן, בין אם על ידי מצרים ובין אם על ידי המתווך הגרמני. "אנו בשלב של גילוי עמדות הצדדים מתוך מגעים ישירים שאנחנו מנהלים מולם. זאת על מנת להבין מהם המכשולים ומהם הפתרונות שאפשר לגבש כדי להגיע להסכמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully