וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרקל וסרקוזי קראו לשחרורו המיידי של גלעד שליט

18.6.2011 / 0:14

במסיבת עיתונאים משותפת אמרה קנצלרית גרמניה כי "שחרורו של שליט הינו חשוב ביותר". השניים דנו גם במאמצים לגינוי סוריה במועצת הביטחון של האו"ם, וכן בסיוע הכלכלי למשבר ביוון

קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, ונשיא צרפת, ניקולה סרקוזי, קראו אמש (שישי) לשחרורו המיידי של החייל הישראלי השבוי בעזה, גלעד שליט. במסיבת עיתונאים משותפת שערכו שני המנהיגים בתום פגישה ביניהם, אמרה מרקל כי "אנו קוראים ומבהירים לכולם שהשחרור הינו עניין חשוב ביותר". יצוין כי לחייל החטוף אזרחות צרפתית, עובדה שהגבירה את מעורבותה הבולטת של צרפת בתהליך.

עוד על המאבק לשחרורו של שליט:
פעילים למען שליט מול הצלב האדום: ”גנו את חמאס"
מצרים מתווכת בעסקה: ”בקרוב יחודש המו”מ”
אבו מרזוק: ”אין כל חדש בנוגע לעסקה”

המזרח התיכון היה אחד מנושאי הליבה בפגישת מנהיגי המעצמות האירופיות. בין היתר, דנו השניים גם במאמציהם להשיג החלטה במועצת הביטחון של האו"ם המגנה את הדיכוי האלים של המשטר הסורי את המהומות בארצו. השניים סיכמו כי עיקר המאמץ הדיפלומטי כעת יהיה בשכנוע שתי המעצמות המתנגדות להחלטה, רוסיה וסין, לוותר על כוונתן להטיל וטו על הצעה שכזו.

בפגישתם דנו שני המנהיגים האירופיים גם בדרכים לסייע למשבר הכלכלי המתחולל ביוון, לרבות השאלה אם לשלב חברות פרטיות, דוגמת בנקים וחברות ביטוח, בחבילת הסיוע לממשל באתונה. בהודעה המשותפת הודיעו מרקל וסרקוזי כי חברות פרטיות ישולבו בחבילה רק במידה שיתנדבו לכך מרצונן, ובמעורבות הבנק האירופי המרכזי.

(עדכון ראשון: 22:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully