וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מרזוק: "אין כל חדש בנוגע לעסקת שליט"

אלעד סלם

7.6.2011 / 0:00

סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס הכחיש הדיווחים האחרונים על התקדמות בעסקת שליט ואמר כי חמאס מעוניין להשאיר את פרטי עסקת חילופי השבויים הרחק מעיני התקשורת

סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס בסוריה, מוסא אבו מרזוק, התייחס לדיווחים האחרונים לפיהם קיימת התקדמות בעסקת חילופי השבויים בין הרשות הפלסטינית וישראל. בראיון לרשת אל-ערבייה המתפרסם אמש (שני) אמר אבו מרזוק כי "אין כל חדש בעסקת חילופי האסירים עם ישראל, ולדיווחים האחרונים אין כל בסיס". לדבריו, בחמאס מעוניינים להשאיר את פרטי העסקה הרחק מעיני התקשורת.

עוד בנושא עסקת שליט:

ברק שוחח עם טנטאווי על העסקה לשחרור שליט
בסיוני הכחיש: "לא אמרתי שעסקת שליט תסוכם היום"
בלשכת רה"מ מכחישים: "אין התקדמות בעסקת שליט"

אמירתו של אבו מרזוק באה על רקע דיווחים על התקדמות במו"מ על עסקת שליט. ביום ראשון שוחח שר הביטחון, אהוד ברק, בטלפון עם הגנרל מוחמד חוסיין טנטאווי, ראש המועצה הצבאית העליונה במצרים המנהלת את ענייני המדינה מאז הדחת הנשיא חוסני מובארק. ממשרד הביטחון נמסר, כי השניים שוחחו על מגוון נושאים ובראשם העסקה לשחרורו של החייל החטוף. כמו כן, נדונו נושאי שמירת השקט והרגיעה לאורך הגבולות וכן סוגיות ביטחוניות ואזוריות נוספות. השניים אף הדגישו בשיחתם כי ישנה חשיבות גדולה בשמירת הסכם השלום בין ישראל למצרים כעמוד תווך מרכזי ביציבות האזור.

בסוף השבוע דיווחו מקורות פלסטינים כי אבו מרזוק העביר למצרים את עמדתו הסופית של חמאס לעסקה לשחרורו של גלעד שליט. דיווח נוסף על התקדמות במגעים לשחרור שליט התקבל ביום חמישי האחרון. האתר המצרי "אל-מסריון" דיווח, כי השגריר המצרי לשעבר בתל אביב, מוחמד בסיוני, העריך כי "בתוך שעות ספורות" תפורסם הודעה על חתימת העסקה. שעות ספורות לאחר מכן, הכחיש בסיוני את הדיווח ואמר כי ישנן עדיין בעיות המונעות את יישום העסקה, ומצרים משקיעה מאמצים גדולים כדי להתגבר עליהן.

עדכון ראשון: 23:14

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully