וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק שוחח עם טנטאווי על העסקה לשחרור שליט

בהמשך לדיווחים על התקדמות במגעים לשחרורו של גלעד שליט, שוחח שר הביטחון עם המנהיג בפועל של מצרים בנושא. השניים אף הדגישו את חשיבות הסכם השלום בין שתי המדינות ליציבות האזור

האם חלה התקדמות בעסקת שליט? שר הביטחון, אהוד ברק, שוחח היום (ראשון) בטלפון עם הגנרל מוחמד חוסיין טנטאווי, ראש המועצה הצבאית העליונה במצרים המנהלת את ענייני המדינה מאז הדחת הנשיא חוסני מובארק. ממשרד הביטחון נמסר, כי השניים שוחחו על מגוון נושאים ובראשם העסקה לשחרורו של החייל החטוף. כמו כן, נדונו נושאי שמירת השקט והרגיעה לאורך הגבולות וכן סוגיות ביטחוניות ואזוריות נוספות. השניים אף הדגישו בשיחתם כי ישנה חשיבות גדולה בשמירת הסכם השלום בין ישראל למצרים כעמוד תווך מרכזי ביציבות האזור.

בשבוע האחרון: שטף דיווחים על עסקת שליט

שיחת הטלפון היום מצטרפת לשטף דיווחים בימים האחרונים אודות עסקה המתגבשת לשחרורו של שליט. כך למשל, בסוף השבוע, דיווחו מקורות פלסטינים כי סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, העביר למצרים את עמדתו הסופית של חמאס לעסקה לשחרורו של גלעד שליט.

דיווח נוסף על התקדמות במגעים לשחרור שליט התקבל ביום חמישי האחרון. האתר המצרי "אל-מסריון" דיווח, כי השגריר המצרי לשעבר בתל אביב, מוחמד בסיוני, העריך כי "בתוך שעות ספורות" תפורסם הודעה על חתימת העסקה. שעות ספורות לאחר מכן, הכחיש בסיוני את הדיווח ואמר כי ישנן עדיין בעיות המונעות את יישום העסקה, ומצרים משקיעה מאמצים גדולים כדי להתגבר עליהן.

במקביל, נשמעו הכחשות על התקדמות במגעים גם מהצד הישראלי. לשכת ראש הממשלה הכחישה את הדיווח במצרים ומסרה כי "המגעים בנושא גלעד שליט נמשכים באופן רציף ואינטנסיבי, אך אין כל פריצת דרך בנושא". גם משפחת שליט מסרה לוואלה! חדשות בתגובה לדיווחים כי "לא קיבלנו כל הודעה רשמית בנוגע לעסקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully