וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בסיוני הכחיש: "לא אמרתי שעסקת שליט תסוכם היום"

בניגוד לדיווח על עסקה אפשרית לשחרור שליט, אמר שגריר מצרים בישראל לשעבר מוחמד בסיוני כי "יש עדיין בעיות המונעות את יישום העסקה, ומצרים משקיעה מאמצים גדולים כדי להתגבר עליהן"

שגריר מצרים בשיראל לשעבר, מוחמד בסיוני, הכחיש היום (חמישי) כי אמר שהעסקה לשחרור החייל החטוף גלעד שליט תצא אל הפועל בתוך שעות ספורות. בראיון לקול ישראל בערבית אמר בסיוני כי יש עדיין בעיות המונעות את יישום העסקה, ומצרים משקיעה מאמצים גדולים כדי להתגבר עליהן.

מוקדם יותר דיווח האתר המצרי "אל-מסריון" כי בסיוני אמר ש"בתוך שעות ספורות תצא הודעה על חתימת העסקה לשחרור גלעד שליט במסגרת חילופי אסירים של ישראל עם חמאס". על פי הדיווח, בהודעה מיוחדת שהעביר בסיוני לעיתון, סיפר כי במסגרת העסקה, תשחרר ישראל 1,000 אסירים פלסטינים מבתי הכלא בישראל. על פי הדיווח במצרים, בסיוני הוסיף כי "הזמן הפך מתאים ביותר להגעה לעסקה הזו, במיוחד לאחר הפיוס הפנים פלסטיני אשר ישראל הסתמכה על כך שלא יגיע", והבהיר כי הוא מצפה לחתימה על העסקה תוך מספר שעות.

גם בלשכת רה"מ מכחישים

עוד דווח, כי בסיוני ציין כי להערכתו, ראש האגף המדיני ביטחוני במשרד הביטחון, עמוס גלעד, הגיע אתמול לקהיר על מנת לשאת ולתת עם האחראים במצרים אודות התיווך בנוגע לעסקה, והעביר את הסכמת ישראל לשחרור כלל האסירים אשר חמאס ביקש לשחררם. גלעד הגיע אמש לקהיר על מנת לדון עם הגורמים המצריים הנוגעים בדבר בפתיחת מעבר רפיח באופן קבוע למעבר פלסטינים.

מוקדם יותר, הכחישה גם לשכת ראש הממשלה את הדיווח במצרים. מהלשכה נמסר, כי "המגעים בנושא גלעד שליט נמשכים באופן רציף ואינטנסיבי, אך אין כל פריצת דרך בנושא". גם משפחת שליט מסרה לוואלה! חדשות בתגובה לדיווח כי "לא קיבלנו כל הודעה רשמית בנוגע לעסקה".


גלעד שליט נמצא 1,803 ימים בשבי חמאס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully