וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאבק הרופאים: כל מערכת הבריאות שובתת היום

אריאל נוי

20.6.2011 / 6:00

אחרי כמעט שלושה חודשי משא ומתן, ההסתדרות הרפואית והאוצר לא הגיעו להסכמות בנושא תנאי ההעסקה והרופאים מחריפים את המאבק. הרופאים: "לא נותרה לנו ברירה"

שלומי גבאי

(צילום: שלומי גבאי, עריכה: יאיר דניאל)

כל בתי החולים בארץ, מרפאות החוץ ומרפאות הקהילה של קופות החולים יושבתו היום (שני) במסגרת שביתת הרופאים במחאה על תנאי העסקתם. מחר יתקיימו עיצומים בחדרי הניתוח וביום רביעי וחמישי יתקיימו עיצומים בחדרי ניתוח וייסגרו מרפאות החוץ, המכונים ומחלקות אשפוז יום.

ההחלטה להחריף את העיצומים התקבלה לאחר דיון שנערך במהלך הלילה בבית הדין לעבודה, בו סרבו הרופאים לקבל את הצעת האוצר להוספת תקנים שיאפשרו הפחתת התורנויות של המתמחים. הערב ייערך דיון נוסף בנושא בבית הדין בניסיון להביא את הצדדים להסכמה ולמנוע את המשך העיצומים.

נציגי האוצר והבריאות הגיעו להסכמה בלי הרופאים

בשבוע שעבר התפוצץ המשא ומתן בין הרופאים לבין משרד האוצר על פי טענת הרופאים לאחר שמשרד האוצר הונה אותם. לדברי גורמים בהסתדרות, במשך מספר ימים דנו הנציגים בנושא הפחתת מספר התורנויות למתמחים והתפלאו לגלות כי נציגי האוצר והבריאות כבר הגיעו ביניהם להסכמה בנושא. "הגענו לישיבה ולתדהמתנו מסתבר שיש סיכום כבר בין האוצר ומשרד הבריאות ", ציינו הגורמים.

מההסתדרות הרפואית נמסר כי "בעקבות חזרת המדינה מההסכמות שהושגו בנושא הגבלת מספר התורנויות וחזרתנו לנקודת ההתחלה במשא ומתן לא נותרה בידינו ברירה ואנו נאלצים להחריף את צעדינו הארגוניים בשבוע הקרוב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הפגנת הרופאים בחניון רידינג במחאה על תנאי העסקתם, מאי 2011. נמרוד סונדרס
הפגנת הרופאים בחניון רידינג במחאה על תנאי העסקתם, מאי 2011/נמרוד סונדרס

אתמול חלו עיצומים בחדרי הניתוח והתקיימו ניתוחים אונקולוגיים ודחופים בלבד. משרד הבריאות הציג אתמול מתווה חדש לסיום שביתת הרופאים, אותו הגדיר סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, כ"הצעה חסרת תקדים שכמוה לא הייתה בשנים האחרונות". בשיחה עם עיתונאים, אמר מנכ"ל המשרד רוני גמזו, כי המשרד יציע להסתדרות הרפואית 450 תקנים חדשים לצוותים הרפואיים בשנתיים הקרובות, מתוכם 200 בבתי החולים בפריפריה. עוד נמסר כי יוצע לרופאים המתמחים להגביל את התורנויות שלהם ל-20 שעות בלבד, וכי נושא שעון הנוכחות עדיין נמצא בדיונים.

בנוגע לאחיות, שהצטרפו אף הן למאבק בשבוע שעבר, אמר פרופ' גמזו כי "אנחנו משתדלים לגמור את העניין. אני רואה בהסכם של האחיות הסכם קיים וחשוב ביותר. אני אקפיד שהמשרד יעמוד במילה שלו. אנחנו נקפיד שבתי חולים יקבלו תקנים כפי שסוכם עם האחיות".

עוד על שביתת הרופאים:
77% מהציבור תומך במאבק הרופאים
בית הדין לאוצר: "שביתת הרופאים לגיטימית"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully