וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש אכ"א מעריך: ב-2020 יותר מ-50% לא יתגייסו

יהושע בריינר

19.6.2011 / 18:19

לדברי האלוף אבי זמיר, כיום 15% מכלל החיילים לא מסיימים שירות צבאי בן 3 שנים. הוא קרא להיאבק בהשתמטות של בנות שטוענות כי הן דתיות. "אצל חלקן ההווי הדתי מתבטא במבט על פמוטים"

"בעוד עשר שנים אנחנו עלולים להגיע למצב שבו 50%-60% מחוייבי הגיוס לא יתגייסו או לא יסיימו שלוש שנים בצבא - זה חייב להדאיג את החברה הישראלית", כך אמר היום (ראשון) ראש אגף כח אדם בצה"ל, האלוף אבי זמיר, בדברים שנשא בכנס של המכון הישראלי לדמוקרטיה במכללה למנהל בראשון לציון. לדברי האלוף זמיר, אין לפגוע במודל צבא העם, אולם השינויים הדמוגרפיים יכולים למוטט את המודל.

"המדינה עדיין זקוקה לצבא חזק ויעיל לאורך זמן", אמר זמיר, "בעוד 10 שנים אלה שכן יתגייסו ישאלו את עצמם למה אנחנו כן ולמה אחרים לא. אנחנו פועלים רבות במגזר החרדי, אבל הירידה בשנתונים והנתונים הקיימים מלמדים כי ב-2020 יותר מ-50% לא יתגייסו ואנחנו יודעים כיום ש-15% מכלל החיילים לא מסיימים שלוש שנים".

"שליש מהבנות שטוענות שהן דתיות - משקרות"

זמיר אמר כי אין לפגוע במודל הקיים בשום אופן ויש להיאבק בהצהרות הדת של בנות שטוענות כי הן דתיות. "יש כאלה שכל הזמן מדברים על קיצור השירות הצבאי, אבל אני יכול לומר לכם בוודאות כי קיצור של ארבעה חודשים משמעותו ביטול של עשרה גדודים בצה"ל". עוד הוא אמר כי מרבית החיילים משרתים ביחידות קרביות וכי "אין כל כך הרבה אבטלה סמויה בצבא כמו שאומרים".

לפי נתון נוסף שהציג זמיר, 35% מהבנות מצהירות שהן דתיות ולטענתו, שליש מהן משקרות. "היום מספיק להצהיר גם על הווי דתי בבית וזה מספיק. אצל חלק מהבנות ההווי הדתי מתבטא במבט על פמוטים מעבר לחלון ראווה", אמר.

עוד על נתוני גיוס לצה"ל:
שיא למערך הלוחם בגיוס מרץ 2011
"פטורתם אומנותם": זינוק במספר הפטורים מצה"ל
צה"ל: כל אזרח שני לא מתגייס או מסיים שירות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully