וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס: "לפעול בדחיפות להשגת הסכם שלום"

נשיא המדינה התראיין לרשת CNN והזהיר: "אוזל הזמן להשגת הסכם מדיני עם הפלסטינים". לדבריו, אי השגת הסכם עד ספטמבר תפגע באופיה היהודי של ישראל

נשיא המדינה, שמעון פרס, קרא היום (ראשון) לפעול בדחיפות להשגת הסכם שלום בין ישראל לפלסטינים, בטענה שהזמן הדרוש להגיע להסכם הולך ואוזל. "זה דחוף ביותר", אמר פרס בראיון לרשת CNN. "אני חושב שלאף צד אין יותר מדי זמן. עלינו לפעול ביתר דינמיות".

כזכור, הרשות הפלסטינית מאיימת לפנות לאו"ם בחודש ספטמבר הקרוב, בדרישה להכרה במדינה פלסטינית גם ללא הסכמת ישראל, במידה שישראל לא תחדש את המשא ומתן עמה עד אז.

פרס כבר אמר בעבר כי פנייה חד-צדדית של הפלסטינים לאו"ם תהיה טעות. "אם הפלסטינים יפנו לקבלת הכרה באו"ם, הם יקבלו אותה, אבל המצב בשטח לא ישתנה. לא מספיק להכריז, תריך להסכים".

הנשיא הוסיף בראיון כי למרות הביקורת הבינלאומית, הוא באמת מאמין שראש הממשלה, בנימין נתניהו, וממשלתו מנסים להגיע להסכם שלום. עם זאת הוא הוסיף, כי כישלון להגיע להסדר יפגע בניסיון לשמור על הגדרת ישראל כמדינת העם היהודי, משום שזה יוביל למדינה חד-לאומית, או לאובדן הרוב היהודי. "זה מנוגד לכל מה שאנחנו פועלים נגדו".

כתבות נוספות בנושא:
נתניהו: "איש לא יכול לעצור את ההכרה בפלסטין"
ליברמן: ”פנייה פלסטינית לאו”ם - סוף להסכמים”
המלך עבדאללה פסימי: ”2011 - שנה רעה לשלום”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully