וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תומס פרידמן: "לעדכן את החלטת החלוקה מ-1947"

הפרשן הבכיר של ה"ניו יורק טיימס" מציע דרך לחלץ את ישראל והרשות הפלסטינית מהמבוי הסתום אליו נקלעו: עדכון החלטת החלוקה תוך הכרה בעצמאות פלסטינית ובישראל כמדינה יהודית

הדרך לפתור את המבוי הסתום במשא ומתן בין ישראל והפלסטינים הוא עדכון החלטת החלוקה של האו"ם שאושרה בכ"ט בנובמבר 1947 – כך טוען הפרשן הבכיר של ה"ניו יורק טיימס", תומס פרידמן, בטור המתפרסם הבוקר (ראשון) בעיתון האמריקאי. "הפלסטינים מבקשים להשיב את העניין להיכן שהכל החל – לאו"ם. אני בעד, אבל הבה נחשוב על הסוגיה בצורה רחבה יותר", כתב פרידמן.

"ב-29 בנובמבר 1947 התקבלה החלטה 181 בעצרת הכללית של האו"ם, היא החלטת החלוקה של פלסטין שקבעה כי בשטח יוקמו מדינות עצמאיות - יהודית וערבית. אז מדוע שלא נעדכן את החלטה 181 ונעביר אותה במועצת הביטחון המכובדת של האו"ם? מדובר בהחלטה פשוטה: 'הגוף הזה מאשר מחדש שאת אזור פלסטין ההיסטורית יש לחלק לשתי מדינות עצמאיות – מדינה פלסטינית-ערבית ומדינה יהודית. החלוקה תתבסס על קווי 1967 עם התאמות גבול מוסכמות והסדרי ביטחון עבור שני הצדדים. גוף זה מכיר במדינה הפלסטינית כחברה בארגון וקורא לשני הצדדים לפתוח במשא ומתן בכדי ליישב את שאר הנושאים שעל הפרק'. מאוד פשוט".

לדברי פרידמן, שני הצדדים ירוויחו מהמהלך. "הפלסטינים יקבלו הכרה בעצמאותם וחברות באו"ם כשהן ארה"ב והן ישראל תומכות במהלך וישראל תקבל הכרה רשמית של האו"ם במדינתם כמדינה יהודית, כשהפלסטינים ומדינות ערב יצביעו בעד".

בנוסף, פרידמן מסביר כי וושינגטון נמצאת במלכוד לקראת ההצבעה באו"ם על הכרה בעצמאות פלסטינית. "לארה"ב אין רצון לתמוך במהלך החד-צדדי שיגביר את הריחוק בין ישראל ויהודי ארה"ב, מצד שני, היא לא מעוניינת להטיל וטו על ההחלטה, דבר שיסבך את מעמדה בעולם הערבי-מוסלמי". הוא מזהיר עוד, כי מהלך כזה יביא ל"התנגשות רכבות בספטמבר".

עוד ממאמריו של תום פרידמן:
תום פרידמן: בבית הלבן נגעלים מהממשלה בישראל
פרידמן לנתניהו: מוכן לפשרות? הראה במה מדובר
תום פרידמן: "להפסיק לספק קראק לישראלים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully