וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום שאחרי הפיצוץ בנתניה: "מנסים לחזור לשגרה"

18.6.2011 / 0:11

בכיכר העצמאות בנתניה ממשיכים בניסיונות ההתאוששות ונערכים ללינה בבתי מלון ובמוסדות בעיר. שר השיכון והבינוי יקיים ביום א' דיון מיוחד על הפתרונות למחוסרי הדיור. "נעשה הכל כדי להקל עליהם ולסייע לחזור במהרה לחיים סדירים"

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלדר, עריכה: טל רזניק)

יממה לאחר פיצוץ בלון הגז בנתניה שהביא למותם של ארבעה בני אדם ולפציעתם של עשרות, דיירי הבניין שנפגע מנסים להתאושש ונערכים לקראת לילה ראשון מחוץ לבתיהם. מוסדות החינוך נענו לקריאת העירייה, והזמינו את דיירי המבנה שנפגע לבתיהם. בנוסף, מעניקה העירייה מענה למחוסרי הדיור באמצעות שיכון חלופי וזמני בבתי המלון ברחבי העיר.

עיריית נתניה הקימה מרכז פניות לציבור במתחם זירת האירוע - כיכר העצמאות, ואנשי המקצוע קיבלו קהל במקום. עובדי העירייה ממשיכים לעבוד גם בשעות אלו בסיוע לבעלי הנכסים שנפגעו, הן ברמת הייעוץ והן ברמה של סיוע באמצעות עובדי אגף הרווחה, המעניקים את המענה הטיפולי הנדרש.

בשטח נערכו כאמור בדיקות על ידי מהנדס העיר ומומחים נוספים. אנשי ההנדסה עדיין בוחנים את המבנה, שטרם הוכרז כמבנה מסוכן, אולם ניתן לומר בוודאות כי איננו ראוי במצבו למגורים. בנוסף נשכרה חברת אבטחה למתחם, במטרה לשמור על הרכוש שנותר בדירות ולמנוע בזיזות.

פיצוץ צינור הגז בנתניה. נמרוד סונדרס
"מדינה שנמצאת בסכנת מלחמה מתמדת לא יכולה להרשות לעצמה את קיומם של מפגעי גז". הריסות הבניין בנתניה, הבוקר/נמרוד סונדרס

"הנחיתי את מהנדס העיר להוציא דרישה לכל חברות הגז להטמין בלוני הגז בתוך חצי שנה", סיפר מנכ"ל עיריית נתניה, איזי יצחק ענבר, בשיחה עם וואלה! חדשות. "נכון לעכשיו לעירייה אין אפשרות לפקח ולקנוס את בעלי העסקים או בעלי הדירות שמשאירים את הבלונים חשופים, וזו פשוט פירצה שקוראת לגנב. חברות הגז צריכות לטפל בתופעה. מדינה שנמצאת בסכנת מלחמה מתמדת לא יכולה להרשות לעצמה את קיומם של מפגעי גז". לדבריו, 64 משפחות וכ-15 בתי עסק נפגעו באסון ומטופלים כעת על ידי העירייה.

שר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס, קיים הבוקר שיחות עם הנהלת משרדו וביקש מאנשי משרדו לסייע לאנשים שביתם נפגע בפיצוץ על פי כללי המשרד למחוסרי דירה. מלשכתו נמסר כי "ההחלטה התקבלה לפנים משורת הדין, כדי לאפשר פתרון מהיר ומיידי לתושבים, אשר הפכו כרגע לחסרי דיור לכל דבר ועניין, על אף שברשותם דירה". עוד נמסר מהמשרד כי ייבדקו אפשרויות להענקת דירות חלופיות בדיור הציבורי או סיוע בשכר דירה, עד לשיקום הדירות שנפגעו.

ביום ראשון תתקיים ישיבת עבודה בין משרד הבינוי והשיכון ועיריית נתניה לגבי הפתרונות השונים שיוצעו לדיירים. בישיבה יוחלט על דרכי הסיוע בדיור חלופי או בהשתתפות בשכר דירה. "נעשה הכל כדי להקל עליהם בתקופת הביניים ולסייע להם לחזור במהרה לחיים סדירים", אמר השר אטיאס.

בתוך כך, ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, שוחח היום עם ממלאת מקום ראש עיריית נתניה, אביטל לאופר, והציע לה לארח ביישובי השומרון הסמוכים לנתניה משפחות שאיבדו את בתיהם. "תושבי השומרון ישמחו לארח ולקבל בחיבוק ובאהבה כל אזרח מפונה, כמו ששמחו לקלוט מפונים בשריפה בכרמל לפני כחצי שנה", אמר. "בעבר כבר אירחו תושבי השומרון בבתיהם תושבי ערים מופגזות במלחמת המפרץ, במלחמת לבנון השניה ובמבצע 'עופרת יצוקה'. נשמח לעשות זאת גם עכשיו".

(עדכון ראשון: 20:42)

לפניות לכתב - bobi1979@walla.com

פיצוץ בלון הגז - כל הדיווחים:
ארבעה הרוגים ועשרות פצועים בפיצוץ בלון גז בנתניה
דיירים: "התרענו על דליפת גז בצהריים"
הוארך מעצרם של טכנאי הגז וגנב המתכות
המשטרה: לא נותרו נעדרים בזירת הפיצוץ
מומחים: "הפיצוץ בנתניה - תוצאה של חבלה מכוונת"
בלעדי: כך נראה רגע הפיצוץ בתיעוד וידאו
ההרוג בפיצוץ: עובד מסעדה שעמד להתחתן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully