וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיצוץ בנתניה: הוארך מעצר הטכנאי וגנב המתכות

איילה חננאל

17.6.2011 / 14:09

רחמים גואטה, עבריין מוכר, חשוד שחיבל בצינור הגז בבניין בנתניה בו אירע הפיצוץ שהוביל למותם של 4 בני אדם. דניאל ישראל, טכנאי גז שהגיע למקום חשוד בטיפול לקוי בתקלה

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: יותם בן-דוד)

חקירת הפיצוץ שאירע בנתניה נמשכת: בית משפט השלום בפתח תקווה האריך היום בצהריים (שישי) בשישה ימים את מעצרם של דניאל ישראל, טכנאי חברת פז-גז, בן 50 המתגורר ברעננה, ורחמים גואטה, תושב נתניה בן 46 המוכר למשטרה. גואטה חשוד שחתך את צינור הגז בבניין בו אירע אתמול הפיצוץ ברחוב הרצל בעיר במטרה לגנוב את הצנרת בבניין, ואילו ישראל חשוד שטיפל בחבלה באופן לקוי. השניים מכחישים את החשדות נגדם.

בבקשת המעצר של השניים נכתב כי על פי החשד, בשעות אחר הצהריים חיבל גואטה בצינור הגז בבניין וגרם לנזק לצנרת. כמו כן, בכליו נמצאה סכין. ישראל, שהגיע למקום מתוקף תפקידו כטכנאי גז, חשוד שטיפל באירוע באופן לקוי. בעקבות כך, אירע פיצוץ באותה צנרת שגרם למותם של ארבעה בני אדם ולפציעתם של עשרות נוספים וכן גרם לנזק רב למבנים ולרכוש. בעניין הטכנאי - יש חשד לגרימת מוות ברשלנות וחשש לשיבוש הליכי חקירה, כך נמסר מהמשטרה.

במהלך הדיון, טען נציג המשטרה, רס"מ דניאל שריקי, כי לגואטה יש עבר פלילי מכביד והרשעות רבות בעבירות של אלימות ורכוש. מהדיון עולה עוד, כי בעקבות עדויות הדיירים על ריח חריף של גז בבניין הגיעו כוחות המשטרה למקום ועצרו את גואטה. הוא נחקר ושוחרר למעצר בית בשעות הערב, ורק לאחר הפיצוץ נעצר בשנית. רס"מ שריקי הוסיף כי לטכנאי הגז דניאל ישראל היה "חלק דומיננטי בתוצאה הקשה. יש לו אחריות על כתפיו".

עוד על הפיצוץ בנתניה:
המשטרה: "אין נעדרים בזירת הפיצוץ בנתניה"
4 הרוגים ועשרות פצועים בפיצוץ בלון גז בנתניה
דיירת בבניין בנתניה: "התרענו על דליפת הגז בצהריים"

"המשטרה לא התייחסה למקרה בכובד ראש"

פרקליטתו של גואטה, עורכת הדין תרצה קינן מטעם הסנגוריה הציבורית, טענה בדיון כי במשטרה ידעו שיכול להתרחש אסון שכזה ואף על פי כן לא התייחסו בכובד ראש לחשד של גרימת נזק בצינור: "כל שוטר מתחיל יודע שאם חותכים צינור גז במקום ציבורי עלול להתרחש אסון נוראי, ולכן לראשית החקירה הייתה משמעות עצומה. מצאו צינור וכנראה שזה לא הצינור הזה. אני מניחה שלו הוא היה אחראי לפגיעה בצינור הגז, הוא לא היה משוחרר מלכתחילה. הוא אפילו לא הובא בפני שופט". לאחר מכן, ביקשה עו"ד קינן לשחרר את מרשה ממעצר.

פרקליטו של ישראל, עו"ד נתן שמחוני, טען בדיון כי "מדובר בטכנאי גז שעושה עבודתו נאמנה במשך 25 שנה. הוא עובד ותיק, מנוסה ומקצועי ביותר. כאשר הוא נקרא במסגרת עבודתו לטפל בליקוי הוא הגיע למקום, ביצע את עבודתו על הצד הטוב ביותר תוך שהוא טיפל בחיבור הצנרת, ביצע בדיקת אטימות לצנרת, בדיקה עם הדיירים שהכל כשורה ורק לאחר מכן פנה לעבודתו. אדם בא לבצע עבודתו נאמנה וכרעם ביום בהיר הוא מוצא עצמו בבית המשפט, דבר שזר לו לחלוטין. למה? אין טענה לליקוי בעבודתו, אף אחד לא יודע אם מקור הפיצוץ הוא של בלון של ספק גז אחר או אם לא מדובר בכלל באירוע מכוון". עו"ד שמחוני ביקש לאסור את פרסום שמו של מרשו ולשחררו.

בני משפחתו של ישראל הגיעו לבית המשפט על מנת להביע את תמיכתם בו: "התקשורת מיהרה לסמן אותו. הוא אדם מקצועי והאשמה כזו עלולה להרוס לו ולמשפחתו את כל החיים", אמרו.

מחברת פז-גז, בה מועסק ישראל, נמסר: "הבניין שבו אירע הפיצוץ מקבל אספקת גז מכמה חברות. פז-גז משתתפת בצער המשפחות ומאחלת החלמה מהירה לפצועים".

בית המשפט כאמור האריך את מעצרם של השניים בשישה ימים והתיר לפרסם את שמם. בהחלטתה ציינה השופטת כי "בין היתר, נגבו עדויות של עדי ראייה רבים. יחד עם זאת, עיקר החקירה עדיין לפנינו כאשר יש צורך לבדוק שאלות מקצועיות רבות הקשורות בגורמי הפיצוץ".

מחקירת המשטרה עולה כי השכנים דיווחו על התקלה בצינור לפיקוח העירוני של נתניה, ומשם הועבר הנושא לטיפול המשטרה. עוד עולה, כי ככל הנראה כחצי שעה לפני שאירע הפיצוץ התקבלה גם קריאה בעניין במוקד של כוחות הכיבוי, ובעת שאירע הפיצוץ רכב כיבוי כבר היה בדרכו למקום. כמו כן, גורמים משירותי הכבאות טוענים כי לאחר הדיווח הראשוני על התקלה היו אלה אנשי הפיקוח העירוני בנתניה שביטלו את בוא הכבאים, בטענה שהתקלה תוקנה. עם זאת, בעיריית נתניה טוענים כי מקרה כזה אינו מוכר להם: "כרגע יש הרבה השערות והמקרה נמצא בחקירת המשטרה".

לפניות לכתבת: plilimm@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully