וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינדונזיה: 15 שנים למנהיג איסלמי שהורשע בטרור

אבו באכר באשיר, הנחשב לסמכות הרוחנית של ארגון "ג'מאעה איסלמייה" שביצע בין היתר את הפיגועים בבאלי, הורשע בתכנון ומימון פיגועים. כוננות שיא במדינה מחשש למהומות של תומכיו

בית משפט בג'קרטה בירת אינדונזיה גזר היום (חמישי) 15 שנות מאסר על אבו באכר באשיר, פוסק הלכה ומנהיג איסלמי פופולרי, שהורשע בשורה של אישומי טרור, ובין היתר בתכנון ובמימון פיגועים. השופטים לא קיבלו את בקשת התביעה לגזור עליו מאסר עולם. 3,000 אנשי ביטחון ערוכים סביב בית המשפט וברחבי העיר, מחשש שתומכיו יפתחו במהומות. עוד לפני גזר הדין, הפגינו מחוץ לבית המשפט כ-500 מתומכיו.

אבו באכר באשיר ממתין לגזר דין בבית המשפט, ג'קרטה, אינדונזיה, 16 ביוני 2011. רויטרס
באשיר משוחח עם עיתונאים מתא המעצר בבית המשפט, לפני הקראת גזר דינו/רויטרס

באשיר עומד באופן רשמי בראש ארגון איסלמי אזרחי בשם "ג'מאאת תווחיד אנשורו", אך הוא נחשב גם לסמכות הרוחנית הבכירה של ארגון הטרור "ג'מאעה איסלמייה", הפעיל ברחבי מזרח אסיה. באשיר כבר נשפט בעבר והואשם בכך שהורה על שני פיגועי התופת הגדולים של הארגון - הפיגוע הכפול במועדון של תיירים באי באלי ב-2002 והפיגוע במלון "מריוט" בג'קרטה ב-2003 - אך לבסוף הורשע רק בעבירות קלות יחסית, ריצה 25 חודשי מאסר ושוחרר ב-2006. בשנים האחרונות האשימו אותו הרשויות גם במעורבות בפיגועים במומביי שבהודו ב-2008, אולם הוא טרם נשפט על כך.

לאחר גזר הדין היום, פירסם ארגונו של באשיר הודעה הכופרת בתקפותו, משום שהוא "מבוסס על חוקים שחוקקו בידי כופרים". ההודעה מאשימה את הרשויות באינדונזיה - המדינה המוסלמית הגדולה בעולם - ברדיפה של אנשי דת מוסלמים "תוך שימוש בטרור כתירוץ".

תומכים של אבו באכר באשיר לצד שוטרים מחוץ לבית המשפט לפני גזר דינו, ג'קרטה, אינדונזיה, 16 ביוני 2011. רויטרס
תומכות של באשיר מחוץ לבית המשפט בג'קרטה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully