וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינדונזיה: החל משפטו של מתכנן הפיגוע בבאלי

2.6.2003 / 10:03

אימאם סמודרה מואשם בתכנון וארגון הפיגוע בו נרצחו 202 בני אדם; אם יימצא אשם – יוצא להורג; חשד: תכנן שוד למימון הפיגוע; אין בכתב האישום אזכור לארגון הטרור ג'מעה איסלאמיה

משפטו של מתכנן פיגוע הטרור הקטלני באי באלי שבאינדונזיה החל היום בבית המשפט באי. אימאם סמודרה, מומחה מחשבים בן 33, מואשם בתכנון וארגון הפיגוע שבו נרצחו 202 בני אדם, רובם תיירים מאוסטרליה. אם יימצא אשם הוא ככל הנראה יוצא להורג. כך קובע החוק המיוחד שנחקק בפרלמנט האינדונזי בחודש אוקטובר, מייד לאחר הפיגוע.

בזמן שהושב במקומו באולם בית המשפט צעק סמודרה סיסמאות דתיות. בבי.בי. סי דווח כי הוא הובא לבית המשפט כשידיו קשורות מאחורי גבו. סמודרה אמר לעיתונאים כי החליט לפגוע במועדוני הלילה כדי להרוג אמריקאים. עורכי דינו והמשטרה אומרים שהוא הודה בהאשמות.

עוד דווח כי הוא שמר על ארשת פנים קפואה במשך השעתיים בהן הוקראו האישומים נגדו. בכתב האישום נטען כי סמודרה תכנן את פיגוע הטרור, השתמש באלימות כדי לזרוע פחד, הרס ולהביא לקורבנות רבים, וכן החזיק והשתמש בחומרי נפץ. המשטרה טוענת כי בידיה ראיות לכך שהוא היה זה שבחר במועדון הלילה הפופולרי כיעד לפיגוע, וקיים מפגשים לשם תכנונו. כמו כן הוא מואשם בכך שנשאר באי במשך ארבעה ימים על מנת לעקוב אחר החקירה המשטרתית. כתב האישום נגד סמודרה כולל גם סעיפים של תכנון שוד מזוין לצורך מימון הפעילות הטרוריסטית באי באלי ומעורבות בסדרת פיצוצים שאירעה במדינה בשנת 2000.

צוות ההגנה של סמודרה טוען כי כתב האישום נגדו הוא ארוך ומורכב מדי, וכי החקירה שהובילה למאסור היתה פגומה מאחר והשתתפו בה שוטרים ממדינות זרות. רבים האשימו את הארגון המוסלמי הקיצוני הפועל במדינה, ג'מעה איסלמיה, באחריות לפיגוע אולם בכתב האישום נגד סמודרה אין אזכור לכך.

סמודרה הוא השני מבין 30 העצורים בגין מעורבות בפיגוע שמובא למשפט. משפטו של אמרוזי בין נורהסים, המואשם בקניית חומרי הנפץ, החל בחודש שעבר ואמור להימשך ביום שני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully