וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיילים טוענים: נשלחנו לשמור על מסתננים חולים

שורת עדויות שמסרו חיילים חושפות את משימות השמירה שקיבלו על מסתננים מאפריקה, שאושפזו בבתי חולים לאחר שנדבקו בין היתר בשחפת ובאיידס. חיילת אחת נדבקה בשחפת

חיילים וחיילות טוענים כי אולצו בפקודה ובמשך חודשים לשמור על מסתננים מאפריקה שאושפזו בבתי חולים בשל מחלות או פציעות, וכי לא ניתנו להם שום אמצעי הגנה. כך דווח היום (רביעי) בקול ישראל. באחד המקרים, ציינה חיילת אחת כי אף נדבקה בשחפת.

החיילים סיפרו כי בין המסתננים היו גם חולי מלריה, שחפת ואיידס, וכי מקצתם היו אזוקים למיטה. על פי עדותם, חויבו החיילים לשבת עימם בחדרים קטנים, ואף ללוות אותם לשירותים. עוד טענו החיילים, כי מפקדיהם התעלמו מבקשותיהם לקבל אמצעי מיגון דוגמת כפפות ומסיכות. מדובר צה"ל נמסר בתגובה, כי בעת האחרונה נקבעו נהלים חדשים, על מנת לשמור על בריאותם של החיילים המלווים.

בתוך כך, נחשפו היום נתונים על מספר המסתננים שנכנסו לישראל. מבדיקת רשות האוכלוסין וההגירה עולה כי במחצית הראשונה של חודש יוני 2011, נכנסו לישראל 623 מסתננים מגבול סיני. מדובר בשיא של מספר המסתננים בתקופה כה קצרה מאז תחילת השנה הנוכחית. מתחילת שנת 2011 עומד מספר המסתננים לישראל על מעל ל-3,000.

מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה, אמנון בן עמי, הבהיר כי הרשות ערוכה לאכיפה נגד ישראלים המעסיקים בניגוד לחוק, ולמעשה ממתינה לסיום הקמת מרכז השהייה בדרום, בהתאם להחלטת הממשלה: "אנו ערוכים לאכוף את החוק, אך עד לסיום הקמת מרכז השהייה, איננו יכולים להתחיל בעבודה".

עוד באותו נושא:
עובד משרד הפנים חשוד בזיוף אשרות למסתננים
בישראל חיים 90 אלף עובדים זרים ו-35 אלף מסתננים
מלכוד המסתננים: עבודה זולה או ניצול מחפיר?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully