וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובד משרד הפנים חשוד בזיוף אשרות למסתננים

איילה חננאל

15.6.2011 / 0:02

עובד יחידת התשאול במשרד הפנים בלוד חשוד שיחד עם אדם נוסף הנפיק באופן לא חוקי אשרות שהייה לפליטים זרים מאפריקה תמורת 5,000 שקלים לכל אשרה. מעצרם הוארך ביומיים

הותר לפרסום: אברהם שאטו, עובד ביחידת התשאול של משרד הפנים בלוד, והגיס מטדלה חשודים בשוחד, מרמה וזיוף לאחר שעל פי החשד הנפיקו אשרות שהייה שלא כחוק לפליטים זרים מאפריקה, שלא היו זכאים להן. בית משפט השלום בראשון לציון האריך אתמול (שלישי) את מעצרם ביומיים.

השניים נעצרו לאחר חקירה ממושכת של זרוע סער של היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ) – להב 433. החקירה נפתחה לפני כשלושה חודשים בעקבות מידע מודעיני שהתקבל ביחידה. לידי החוקרים הגיעו עשרות מסמכים, שעל פי החשד זייפו השניים, כאשר שאטו מנפיק את האשרות ומטדלה משמש כמתווך. על פי החשד, השניים גבו 5,000 שקלים על כל אשרה.

בנוסף לשניים, נחקרו גם מספר נתינים זרים אשר על פי החשד קיבלו אשרת שהייה שלא כדין, ואתמול בבוקר עוכבו לחקירה מעורבים נוספים בפרשה.

עובדים נוספים במשרד הפנים ייחקרו

במהלך הדיון בהארכת מעצרם, טען נציג המשטרה כי מטדלה הודה ב-12 מקרים בהם תיווך בין מסתננים לשאטו שהנפיק להם אשרות שהייה. בנוסף נטען, כי ישנם עוד עשרות מסתננים להם הונפקה אשרת שהייה וטרם אותרו. נציג המשטרה ציין עוד, כי "יש עדיין הרבה מאוד מעורבים שטרם אותרו ואמורים להיחקר", בהם גם עובדי משרד הפנים.

שאטו ומטדלה מיוצגים על ידי עורכי הדין אורי קינן ויזהר קונפורטי מטעם הסנגוריה הציבורית. במהלך הדיון טען פרקליטו של שאטו, עו"ד קינן, כי "בעילות המעצר יש עילה אחת שהיא שיבוש הליכי משפט. החשוד הזה לא מכיר את אלה שקיבלו את הוויזות שלכאורה הושגו במרמה. היה איש קשר באירוע הזה וזה החשוד השני שנמצא בהפרדה ממנו. אם נציג המשטרה אומר שהוא לא יכול להראות היכרות או סיכוי להיכרות בינו לבין הזרים, נשארנו עם מעורבים אחרים שהם כנראה עובדי משרד פנים או כאלה שמוכרים היטב למשטרה". עו"ד קינן ביקש לשחררו למעצר בית.

פרקליטו של מטדלה, עו"ד יזהר קונפורטי טען, כי "להבדיל מהחשוד השני, מדובר באדם ששיתף פעולה עם המשטרה. הוא הוכיח את החשוד השני, שעדיין מכחיש את המעשים. אין שום סיכוי שהוא ינסה לשבש את הדברים בהם כבר הודה. בנוסף לכך מדובר באדם חולה מאוד, כרות כליה ומטופל בכדורים". עו"ד קונפורטי ביקש אף הוא לשחרר את מרשו למעצר בית.

השופט ארז יקואל סירב, כאמור, לבקשתם, וכתב בהחלטתו כי "החשודים ביחד עם אחרים הוציאו בעבור נתינים זרים אשרות שהייה במרמה וגבו מכל אחד מהם סכום של 5,000 שקלים. תיק החקירה מגלה חשד סביר הקושר את החשודים לביצוע העבירות המיוחסות להם".

עוד באותו נושא:
בישראל חיים 90 אלף עובדים זרים ו-35 אלף מסתננים
מלכוד המסתננים: עבודה זולה או ניצול מחפיר?
בדרום תל אביב הפגינו: "לסלק 200 אלף מסתננים"

לפניות לכתבת: plilimm@walla.com

(עדכון ראשון: 20:38, 14.06.11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully