וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "נגייס 30 מדינות נגד ההכרה בפלסטין"

פנחס וולף

15.6.2011 / 0:40

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם נשיא הפרלמנט האירופי יז'י בוז'ק והמשיך בקמפיין למניעת ההכרה במדינה הפלסטינית באו"ם. "שישה ראשי ממשלה כולל אני קיבלו את פתרון שתי המדינות"

"לפני שנגיע לספטמבר יש לפעול כדי להגיע למצב ש-30 מדינות מערביות, אירופיות, ואפילו יותר, יגידו לא להכרה חד צדדית של העצרת הכללית במדינה פלסטינית" - כך אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישה שקיים אתמול (שלישי) עם נשיא הפרלמנט האירופאי, יז'י בוז'ק, במשרד ראש הממשלה בירושלים.

נתניהו הוסיף כי "רוב לא יהיה לנו שם, אך יש לפעול כדי להגיע לרוב מוסרי, שיושג איזון ושהמדינות החשובות במערב יאמרו כי הן מתנגדות לצעדים חד צדדיים כמו זה. אם הפלסטינים יקבלו מה שרוצים בעצרת הכללית, הם יתאהבו בהחלטה החד צדדית ויתקשו לסגת מהישג שכזה ולשלם בפשרות משלהם לדרישות שישראל מציגה".

לדברי נתניהו, "ההצהרה של הכרה במדינת ישראל כמדינת הלאום היהודית היא כמו רוח הרפאים של הפלסטינים, והם לא מוכנים לומר זאת". הוא טען עוד בפני בוז'ק, כי "שישה ראשי ממשלות, כולל אותי, קיבלו את פתרון שתי מדינות לשני עמים, וחלקם הסכימו לוויתורים כואבים, אך ההסכם לא הושג, וזה רק בגלל שהפלסטינים לא היו מוכנים לקבל את המדינה היהודית".

"אין תנאים מוקדמים למשא ומתן"

לדברי ראש הממשלה, אין לו תנאים מוקדמים למשא ומתן, "למרות שיכולתי לומר לאבו מאזן: 'תבוא אלי כשאתה תשלוט בעזה'. אני לא עושה את זה". עוד אמר נתניהו כי "צריך לומר את האמת: שלום אין משמעותו שישראל מוותרת על חלקי ארץ, שלמרות הקושי זה ניתן לפתרון, אלא שהפלסטינים מוותרים על כוונתם להשמיד את המדינה היהודית והם מוכנים לחיות לצד מדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי".

השניים שוחחו גם על איום הגרעין האירני. "ישראל היא הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון", אמר נתניהו. "אנחנו נקודת הקצה של הערכים האירופיים והמערבים עד להרי ההימלאיה. אנחנו זה אתם. אם אירן תפתח נשק גרעיני, האביב הערבי עלול להפוך לחורף אירני. כשזה יקרה, העולם ישתנה ברגע. איננו רוצים להיות בודדים במערכה. צריך את התמיכה של אירופה".

בוז'ק התייחס בדבריו למשא ומתן ואמר כי "אנחנו נמצאים בנקודת זמן מאוד חשובה. האינטרס של האיחוד האירופי הוא להתחיל עכשיו במשא ומתן לשלום. זה חשוב לעמים באזור ולאירופה, בעיקר לנוכח האיום והסכנה מאירן". בוז'ק נפגש אתמול גם עם יו"ר האופוזיציה ציפי לבני והיום הוא יתארח במשכן הכנסת ואף יישא דברים במליאה. לאחר מכן הוא יערוך מסיבת עיתונאים עם יו"ר הכנסת ראובן ריבלין.

עוד בנושא התהליך המדיני:
עריקאת: "אם ישראל תבחר בהתנחלויות נפנה לאו"ם"
עריקאת מזהיר: הכרה בקווי 67' או שנפנה לאו"ם
אבו מאזן: "מוכן לחדש המו"מ המדיני בחודש הבא"
אובמה לפלסטינים: "אל תקימו מדינה בלי משא ומתן"
אובמה: "המו"מ יתנהל על גבולות שונים מ-67'"

לפניות לכתב: - pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully