וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: "מוכן לחדש המו"מ המדיני בחודש הבא"

הפלסטינים מוכנים להיענות למתווה הצרפתי לחידוש השיחות עם ישראל בפריז ביולי לפי החזון שהתווה ברק אובמה בנאום איפא"ק. כך דיווחה סוכנות "מען". אבו מאזן: כעת הכדור אצל נתניהו

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן מוכן להיענות ליוזמה הצרפתית לחידוש המשא ומתן עם ישראל. כך דיווחה הבוקר (שבת) סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען". שר החוץ הצרפתי אלן ז'ופה הציע לארח שיחות שלום בפריז בחודש יולי. ז'ופה ביקר ברמאללה ביום חמישי ונפגש עם ראש הממשלה הפלסטיני סלאם פיאד. בביקור בעיר התייחס לקיפאון במגעים בין הצדדים, ואמר כי "יש תחושת דחיפות. הסטטוס-קוו בלתי נסבל".

ז'ופה הוסיף כי השיחות החדשות צריכות להמשיך בשני שלבים: הראשון יעסוק בנושא הביטחון והגבולות על בסיס גבולות 1967, בהנחה שההסכם הסופי יכלול חילופי שטחים מוסכמים על שני הצדדים. השלב השני, שיושלם לדבריו בתום שנה מיום פתיחת השיחות, יעסוק בנושא מעמדה של ירושלים, ובנושא מעמדם של הפליטים הפלסטינים.

"אנחנו בראש ובראשונה בעד משא ומתן"

לפי הדיווח ב"מען", אבו מאזן הגיב ליוזמה, ואמר: "בחירתנו הראשונה היא משא ומתן; בחירתנו השנייה - משא ומתן; ובחירתנו השלישית – אף היא במשא ומתן". לדבריו, ההצעה הצרפתית "משקפת את חזונו של נשיא ארצות הברית ברק אובמה, כפי שהתווה בנאומו בוועידת איפא"ק".

אבו מאזן ציין כי "אובמה דיבר על מדינה בקווי 1967 הגובלת בישראל, במצרים ובירדן. אובמה דיבר גם על הימנעות מצעדים חד-צדדיים. קיבלנו את המתווה הזה בעיקרון, וכעת על נתניהו להציג את עמדתו". עם זאת, ציין יו"ר הרשות הפלסטינית כי אם המשא ומתן לא יחודש, הפלסטינים אכן יפנו לאו"ם בחודש ספטמבר כדי שיכיר במדינתם העצמאית. "אנו לא יכולים להבטיח מה תהיה התוצאה, אך נעשה כמיטב יכולתנו", אמר. "אם מעצמות העולם יתנגדו, נתייעץ עם ההנהגה לגבי הצעדים הבאים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully