וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סובלנות בין-דתית? הקלה במסים שיישלמו הכנסיות

פנחס וולף

14.6.2011 / 22:43

בתחילה דרשו בוותיקן להעביר לידיהם את הבעלות על המקומות הקדושים לנצרות, ביניהם אתר הסעודה האחרונה, אולם הם נאלצו להתפשר על קבלת הקלות בארנונה ובמסים הנוספים שמשלמות הכנסיות

הוותיקן דורש מישראל להעביר לבעלותו מספר מקומות הקדושים לנוצרים. אחד המקומות שהם דורשים לקבל לידיהם הוא מקום "הסעודה האחרונה" של מייסד הנצרות, ישו, סמוך לקבר דוד המלך שבהר ציון בירושלים. דרישה זו עלתה במהלך פגישת סגן שר החוץ, דני אילון, עם תת שר החוץ של הוותיקן, אתרו באלסטרארו.

אילון הבהיר למקבילו כי ישראל לא תסכים להתפשר בנושא ולהעביר לידי הוותיקן את הבעלות על המקומות הקדושים לנצרות. "ישראל תמשיך להיות הריבון במקומות הקדושים תוך שמירה מוחלטת על חופש פולחן לכל הדתות", הוא הסביר. עם זאת, בסוגיות אחרות, בעיקר בנושאים כלכליים, שני הצדדים הגיעו להסכמות.

בין היתר, אילון ובאלסטרארו סיכמו על הקלות בארנונה ובמסים של הכנסיות והאתרים של הנוצרים הקתוליים בישראל. הוותיקן גם ביקש להעניק מעין חסינות לאנשי כמורה בכירים המבקרים בישראל, מתוך מטרה להקל עליהם את הפרוצדורות הבירוקרטיות הנהוגות היום.

אילון לא שלל את הנושא והודיע כי הסוגיה תיבחן. בצהרים (שלישי) התקיימה מעין ועידה בילאטרלית בארמון האפיפיור בוותיקן, שם התנהל המשא ומתן שמתנהל כבר תקופה ארוכה.

עוד בנושא הנצרות:
האפיפיור בהתייחסות נדירה: הנאצים - ”עידן אפל”
כמעט קדוש: יוחנן פאולוס השני עלה לדרגת ”מבורך”
מבוכה בוותיקן: בספר חדש אושר השימוש בקונדומים

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully