וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמעט קדוש: יוחנן פאולוס השני עלה לדרגת "מבורך"

מול מיליון אנשים בכיכר פטרוס הקדוש, שם הוצא ארונו של האפיפיור המנוח לאחר שהוצא מקברו, הכריז ממשיך דרכו, בנדיקטוס ה-16, על העלאתו לשלב האחרון לפני הפיכתו ל"קדוש"

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק, יותם בן-דוד; קריינות: אביב אברמוביץ')

יום טוב להיות יוחנן: בעוד יוחנן דנינו עולה בירושלים לדרגת רב-ניצב וממונה למפכ"ל המשטרה, הועלה היום (ראשון) ברומא יוחנן פאולוס השני לדרגת "מבורך", והתקדם עוד צעד בדרך לקדושה. למעלה ממיליון מאמינים קתולים הצטופפו היום (ראשון) בכיכר פטרוס הקדוש בקריית הוותיקן, שם הוצב ארונו של האפיפיור הקודם, אחרי שהוצא מקברו ביום שישי האחרון, כחלק מטקס שבמסגרתו העניק לו האפיפיור הנוכחי, בנדיקטוס ה-16 את התואר "מבורך" - דרגת הקדושה השנייה בחשיבותה, שלב אחרון לפני העלתו לדרגה הגבוהה ביותר, "קדוש".

האפיפיור יוחנן פאולוס השני הפך ל-"מבורך". רויטרס
תמונת ה"מבורך" נחשפת, היום בוותיקן/רויטרס

"ברשות שליחינו, אנו מודיעים כי מעתה ייקרא האפיפיור יוחנן פאולוס 'מבורך', ואנו נחגוג לזכותו יום משתה בכל שנה ב-22 באוקטובר", אמר בנדיקטוס, "בשם האב, הבן ורוח הקודש". הטקס התקיים במועדו למרות ביקורת של גורמים מסוימים בעולם הקתולי, לפיה "קידמו" של יוחנן פאולוס במעלה סולם הקדושה נעשה בצורה מהירה מדי.

טקס בו העלה האפיפיור בנדיקטוס ה-16 את דוקמו, יוחנן פאולוס השני, לדרגת "מבורך", הוותיקן, 1 במאי 2011. רויטרס
יותר ממיליון מאמינים נאספו בכיכר פטרוס הקדןש/רויטרס

בסיום הטקס, לקול צהלת ההמונים, נחשפה תמונתו של האפיפיור הקודם, כשהוא מחייך. לא מעט דמעות נצפו בקהל, דמעות של שמחה מהולה בהתרגשות רבה. "זה הדבר הכי טוב בחיי", אמר בהתרגשות פרדריקו קסדו, קתולי מקוסטה ריקה שנכח בטקס."למה? כי אני חושב שיוחנן פאולוס השני היה האיש הכי גדול בחיי ובחייהם של רבים בעולם".

טקס בו העלה האפיפיור בנדיקטוס ה-16 את דוקמו, יוחנן פאולוס השני, לדרגת "מבורך", הוותיקן, 1 במאי 2011. רויטרס
האפיפיור הנוכחי בטקס/רויטרס

בטקס השתתף הקהל הגדול ביותר שהגיע לרומא מאז נערכה שם הלוויתו של האפיפיור לפני כשש שנים. הקהל היום כלל בין היתר אלפי מאמינים מארץ הולדתו, פולין. "זה יום חשוב מאוד עבור כולם", אמר לרויטרס פיליפ, פולני קתולי שנכח בטקס, "לא רק עבור העם הפולני אלא עבור כל אחד בעולם".

טקס בו העלה האפיפיור בנדיקטוס ה-16 את דוקמו, יוחנן פאולוס השני, לדרגת "מבורך", הוותיקן, 1 במאי 2011. רויטרס
הארון מוצב בכיכר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully