וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "אילן גרפל תכנן להצטרף למורדים בלוב"

ניר יהב

14.6.2011 / 11:46

בתקשורת המצרית ממשיכים לנפק כותרות אודות מסעותיו של "המרגל הישראלי" בארץ הנילוס. אחד העיתונים דיווח כי גרפל התבקש על ידי המוסד לאסוף מידע על "האחים המוסלמים"

"המרגל הישראלי" אילן גרפל תכנן להגיע ללוב דרך גבול מצרים על מנת להצטרף אל המורדים באזור מזרח לוב – כך דיווח הבוקר (שלישי) העיתון המצרי "אל-אהראם" מפי מקורות המוגדרים 'מהימנים'. על פי המקורות, גרפל נהג להיפגש עם קבוצות של אזרחים מצרים באזור קהיר ובכל פעם לומר שהוא נושא אזרחות אירופית אחרת. עוד נטען כי פעמים רבות סיפר כי הוא תייר רומני.

על פי העיתון, גרפל נכנס למצרים ב-11 בפברואר דרך פרנקפורט, יצא ממצרים ב-15 בפברואר ושב ב-10 במאי דרך שדה התעופה בקהיר תוך שימוש בדרכונו האמריקאי. על פי הדיווח, הוא הצליח להתחבר אל צעירים מצרים וערבים רבים "וניצל את העובדה שהוא יודע ערבית כדי להסתיר את זהותו וכדי להשיג מידע על המהפכה המצרית לטובת המודיעין הישראלי".

עוד נטען כי הצליח לגייס מספר צעירים ולשכנעם להתקיף אנשי צבא מצריים שהיו באזור הכיכרות כדי לאבטח את המפגינים. "חשיפת חמש רשתות הריגול בארבעת החודשים האחרונים מוכיחה כי מנסים לפגוע במצרים מבחוץ", הוסיף גורם בכיר בשיחה עם העיתון.

העיתון אל-מסרי אל-יום דיווח הבוקר כי גרפל התבקש על ידי המוסד לאסוף מידע על 'האחים המוסלמים', על הקופטים, על הצעירים המובילים את המהפכה ועל המועצה הצבאית העליונה. "גרפל הגיע לכנסייה בשכונת אמבאבה בקהיר, יממה לפני העימותים שפרצו בין הנוצרים הקופטים למוסלמים קיצונים, נפגש עם מוסלמים קיצוניים ואף צילם למחרת את האירועים", נמסר.

עוד בפרשת אילן גרפל:

ליברמן: "גרפל? סטודנט קצת מוזר, לא מרגל"

בירושלים טוענים: "החשדות נגד גרפל - קשקוש מוחלט"

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully